نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

هنر مدرسه:

محمد کوچانی مدیرمسیول و سردبیر این مجله نوشت:

این نامه سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی است.

دو مجله دانش نو و کتابنام هر سال بیش از 2000 صفحه محتوا تولید می کنند، چهار سردبیر دایمی دارند و بقیه دارای حق چاپ هستند. لیست بیمه ما کوچک است: سردبیر و سردبیر، منشی گروه و مشاور مجله که همگی از بیمه محروم شده اند. ما به دلیل تشکیلات کوچکمان دبیر تحریریه و مدیر مالی و اداری نداریم، چون بودجه نداریم و تاکنون همزمان دبیر و مدیر بوده ایم. در مورد این چهار نفر بخشی از حق بیمه را پرداخت می کنیم و بخشی از آن را وزارت فرهنگ می پردازد که طبق قانون خاص و عام نشریات را تا حدی معاف می کند.

سازمان تامین اجتماعی ما را به طور مکرر با اعزام بازرسان کنترل می کند تا از جعلی و جعلی بودن این لیست های بیمه مطمین شود! و همانطور که او حرفه خبرنگاری را با سایر مشاغل اداری و تجاری مقایسه می کند، معتقد است که باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر باشیم. لذا با مراجعه غافلگیرانه ای که در بیرون از مجله مصاحبه می کنیم یا مقاله تهیه می کنیم، به دفتر مراجعه می کنیم و ما را نمی بینیم، تعطیلی کارگاه دانش نوین را اعلام می کند و امتیاز راهنمایی را لغو می کند.

مثلاً امروز با آقای دکتر ظریف صحبت می کردیم که ایشان سرزده آمدند و آنچه همکارمان توضیح داد و مجلات و نوشته ها را به ما نشان داد، بازرس محترم زیر بار نرفت و کارگاه را تعطیل اعلام کرد.

سوال من این است که این همه محتوا چگونه تولید می شود؟ چرا کسی حرفه ما را نمی شناسد؟ چرا آنها فکر نمی کنند که من نمی توانم کتاب هایم را به دفتر ببرم و هر روز مقاله بنویسم؟ آیا نمی توانم همه سیاستمداران و روشنفکرانی را که با آنها صحبت می کنیم به دفتر خود دعوت کنم؟ من نمی توانم با خبرنگاران برخورد اداری داشته باشم!

ما روزنامه مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم روی کار ما تاثیر می گذارد. اگر بیکار بودیم دفتر روزنامه را اجاره نمی کردیم. چرا در طول شب تا صبح به شماره صفحه بازرس نمی فرستید؟

چرا برای دیدن نمونه کارها مجله را ورق نمی زنید. دولت یا بیمه با دادن کمی معافیت قانونی به مطبوعات چه مشکلی را حل خواهد کرد؟ کار ما مخفی نیست. مجله منتشر می شود و میزان کار هر فرد در آن مشخص است. ما فروشگاهی نداریم که هر روز صبح کرکره هایش را بالا ببریم. قدردانی از خبرنگاری …

رونوشت:

1. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2. اداره کار

3. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک

4. اتحادیه صنفی خبرنگاران استان تهران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی"، کلیک کنید.