موجودی پایدار سرم در کشور / اولین واکسن داخلی «روتاویروس» در مرحله مطالعات بالینی

رییس سازمان غذا و دارو درباره میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس توضیح داد.

دکتر  حیدر محمدی در گفت وگو با هنر مدرسه، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل 3 ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان 4 تا 6 ماه برسد، واردات سرم متوقف می شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز به هنر مدرسه اظهار کرد: یکی از تولیدکننده های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان اولین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور 8 در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور 8 در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور 8 داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می شود.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موجودی پایدار سرم در کشور / اولین واکسن داخلی «روتاویروس» در مرحله مطالعات بالینی" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موجودی پایدار سرم در کشور / اولین واکسن داخلی «روتاویروس» در مرحله مطالعات بالینی"، کلیک کنید.