آماده باش امدادگران در 13 استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با استناد به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های سیل آسا و رگبار باران در 13 استان کشور از آمادگی امدادگران این استان ها خبر داد.

بابک محمودی در گفت وگو با هنر مدرسه وی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد شدت تداخل جوی و فعالیت سامانه بارشی در 13 استان خواهیم بود. کشور بر این اساس روز سه شنبه 21 اردیبهشت در نیمه جنوبی استان های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و چهارشنبه 21 اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی فارس استان کردستان است. و لرستان و پنجشنبه 23 اردیبهشت در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی نقاط با گرد و غبار و تگرگ پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این شرایط جاده ها لغزنده، سیل معابر، رانش، طغیان آبراهه ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و بیلبوردها و اختلال در ناوگان حمل و نقل می شوند. در مناطق مستعد گرد و غبار محلی، مناطق تپه ماهور، احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات و باغات زیاد نیست، از این رو به ساکنان و مسافران این مناطق توصیه می شود در سفرهای بین شهری احتیاط کنند. از سواحل و بستر رودخانه ها و مسیل های اترک، کوهنوردی، چرای دام و وسایل نقلیه عشایری در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات دوری کنید.

محمودی همچنین افزود: حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، با در نظر گرفتن احتمال وقوع تگرگ، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، حمل سریع محصول برداشت شده به مناطق امن، حفاظت از انبارهای گندم و غلات. برداشت در برابر باران توصیه دیگری است که باید جدی گرفته شود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: در این راستا نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر در تمام استان های کشور در آماده باش کامل هستند و تجهیزات و امکانات لازم را برای مقابله با حوادث و امداد رسانی در اختیار دارند. هر رویداد احتمالی برقرار است

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آماده باش امدادگران در 13 استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آماده باش امدادگران در 13 استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید"، کلیک کنید.