نقش موثر طب ایرانی در تامین سلامت

مدیرکل دفتر پزشکی و متمم وزارت بهداشت گفت: سلامت حق مسلم و مسلم هر انسانی است و طب ایرانی به عنوان یک سنت ارزشمند می تواند در این راستا نقش آفرینی کند.

به گزارش هنر مدرسه، دکتر نفیسه حسینی یکتا ضمن تبریک روز جهانی سلامت به جامعه به تشریح اهمیت حفظ سلامت و جایگاه طب ایرانی در این زمینه پرداخت.

مدیرکل دفتر پزشکی ایران و متمم وزارت بهداشت با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی بهداشت و شعار جهانی اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان «سلامت من، حق من»، گفت: سلامتی است. حق مسلم و انکارناپذیر هر انسان و عزم ملی و مردم برای دستیابی به آن است و مستلزم همکاری مشترک بین مقامات بهداشتی است. طب ایرانی به عنوان یک سنت ارزشمند می تواند در این مسیر نقش آفرینی کند.

دکتر حسینی یقطا رمز موفقیت طب ایرانی را در نگاه کل نگر به انسان می داند و می گوید: این طب به جای تمرکز بر بیماری، به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی بین تمامی عناصر بدن و ذهن است. این رویکرد جامع می تواند به بهبود سلامت و کیفیت زندگی افراد کمک کند.

مدیرکل دفتر پزشکی و متمم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طب ایرانی بر حفظ تعادل و سلامت جسم و روان با رویکرد پیشگیرانه به سلامت تاکید دارد، گفت: بر اساس شش اصل حفظ سلامت بر اساس رویکرد پیشگیرانه طب ایرانی، طب ایرانی یک ویژگی مهم است.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات وزارت بهداشت در راستای توسعه و ترویج طب ایرانی گفت: ترویج سبک زندگی سالم در سطح اول شبکه های بهداشت و درمان و مراکز جامع سلامت از جمله آموزش طب ایرانی در خانواده. . اجرای طرح های سلامت، بسته های خدماتی گروه های سنی و طرح های سوادآموزی، آموزش بهداشت بخشی از این اقدامات است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، توانمندسازی مردم برای ارتقای خودمراقبتی و حفظ سلامت را یکی از مهم ترین اهداف طب ایرانی عنوان کرد. وی یادآور می شود: آموزش اصول خودمراقبتی با استفاده از آموزش پزشکی ایرانی می تواند به ارتقای سطح سواد سلامت عمومی جامعه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به حفظ و ارتقای سلامت کمک کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: تمام برنامه های ما در وزارت بهداشت، ایجاد دسترسی همگانی به طب ایرانی است و امیدواریم بتوانیم فضایی برای افزایش تعداد فارغ التحصیلان این رشته و حضور آنها در حوزه های مختلف ایجاد کنیم. مناطق کشور و همچنین خدمات طب ایرانی در تمامی سطوح نظام سلامت. شرایطی را فراهم کنیم تا همه مردم کشورمان به این داروی غنی دسترسی پیدا کنند و در راستای تحقق شعار جهانی «سلامتی حق من است» گام برداریم.

حسینی یکتا در پایان اصلاح سبک زندگی، مراجعه به مراکز معتبر دارودرمانی ایرانی و پرهیز از خوددرمانی را یکی از مهم ترین موارد خودمراقبتی دانسته و از مردم می خواهد با مراجعه به یک ایرانی معتبر از خدمات مناسب بهره مند شوند. مرکز بهداشت دارو و مراکز درمانی سراسر کشور از یک دانشکده پزشکی پر رونق بهره مند شوید.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش موثر طب ایرانی در تامین سلامت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش موثر طب ایرانی در تامین سلامت"، کلیک کنید.