ضرورت ارتقاء استانداردهای ایمنی خودرو/ مبلغ جرایم رانندگی از سال 96 به بعد افزایش نداشته است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراضی ضمن تشریح اولویت های پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش حجم خودروها و تعداد قربانیان حوادث رانندگی، گفت: از سال 1395 تاکنون حجم جرایم رانندگی افزایش نداشته است و در نتیجه نیرو افزایش یافته است. برای جلوگیری از ناپدید شدن جرم

به گزارش هنر مدرسهسردار سید تیمور حسینی، اساسی ترین، محوری ترین و اصلی ترین هدف پلیس راهنمایی و رانندگی را پیشگیری از تخلفات و سپس ایجاد نظم و نظم ترافیکی برای جلوگیری از تصادفات عنوان کرد و گفت: ما از شماره دادن به هر مرحله پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم. آموزش، صدور گواهینامه و اجرای پلیس راهنمایی و رانندگی شهری، پلیس راه، عملیات و غیره که همگی با هدف کنترل ترافیک و کاهش تصادفات می باشد. به همین دلیل از همان روز اول کارم در مجتمع پلیس راهنمایی و رانندگی اصرار داشتم که هر شغلی دو وابستگی داشته باشد، یکی دلبستگی اجتماعی و دیگری برای کاهش تصادف.

وی با ذکر عوامل جاده، وسیله نقلیه و انسانی به عنوان سه عامل موثر در تصادفات، گفت: برآوردها حاکی از آن است که عامل انسانی به تنهایی بیش از 75 درصد در تصادفات سهم بسزایی دارد، بنابراین نیاز به تغییر است. رفتار عامل انسان ها دو اصل بسیار روشن دارند، اول. استفاده از ابزار قانونی به عنوان روش سلبی و دوم. استفاده از ابزارهای نرم و به اصطلاح فرهنگی و آموزشی در قالب اقدام ایجابی.

جرایم ترافیکی از سال 2016 افزایش نیافته است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرازه با بیان اینکه برنامه هایی برای اجرای اقدامات سلبی داریم گفت: مجازات یا تخلفات رانندگی باید بازدارنده باشد و بر این امر اصرار داریم. در سال 1388 قانون مبارزه با تخلفات رانندگی در دوره مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد و از ابتدای سال 1388 اجرایی شده است. در این قانون پیش بینی شده بود که هر سال جرایم بر اساس تورم و نرخ جریمه قابل اعمال، برای بازدارندگی لازم به روز شود. با این حال بد نیست بدانید آخرین آمار به روز شده در این حوزه مربوط به سال 1395 است و پس از آن بنا به دلایل مختلف شاهد افزایش نرخ جریمه با توجه به این به روز رسانی و شاخص های موجود نبودیم. در کشورهای دنیا بحث جریمه رانندگی به عنوان یک ابزار پیشگیری تلقی شده و در حال اجراست.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر اسناد و تحقیقات نشان می دهد که جریمه های رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد از سال 1385 با توجه به ابزارهای مختلفی که از جمله بحث افزایش نرخ جریمه استفاده کردیم، تقریباً به همین روند رسیدیم. دوره ای بیش از 10 سال. به منظور کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی، اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله بی توجهی به تاثیر مجازات هایی که قانونگذار برای تخلفات رانندگی از سال 1395 در نظر گرفته است، باز هم روند صعودی را شاهد بوده ایم که شاهد زیان بوده ام. از حدود 20 هزار هموطن. نمی توان نسبت به این ابزار کارآمد که در همه کشورهای جهان به درستی استفاده می شود و ابزار و اهرمی موثر برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر است بی تفاوت بود.

وی با تاکید بر تمرکز بر تخلفات حادثه ساز می گوید: ما هیچ حادثه ای نداریم که ناشی از خودمان باشد و در واقع ناشی از تخلف نباشد، در واقع تخلفات را کنترل می کنیم. ما می توانیم تصادفات را کنترل و کاهش دهیم. ، تاکید و تمرکز ما در این موضوع بر اصلاح رفتار به عنوان عنصری قدرتمند و تاثیرگذار به نام عامل انسانی است، اما از اقدامات سایر سازمان ها که مسیولیت دو عنصر دیگر یعنی وسیله نقلیه را بر عهده دارند، مطمین باشید. و در کنار راه، به عنوان دو عامل مهم دیگر، نقش و سهم دارند، از آن غافل نمی شویم.

استانداردهای ایمنی خودرو نیاز به ارتقا دارند

حسینی ادامه داد: نباید از نقش و وظایف دستگاه های متولی سایر ارکان مانند دستگاه های متولی ایمنی خودرو، سازمان های استاندارد ملی، وزارت دفاع و سایر دستگاه هایی که نظارت و تنظیم می کنند غافل شویم. بخش، از جمله خود خودروسازان. ما باید تلاش کنیم تا استانداردهای ایمنی خودروها را در یک بازه زمانی به سطح قابل قبولی ارتقا دهیم اولین خواسته پلیس از خودروسازان، از نهادها و سازمان های متولی ارتقای ایمنی و استحکام بدنه است. ستون و بدنه.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا افزود: موضوع بعدی ایمنی راه هاست. در همه جای دنیا کارشناسان اتفاق نظر دارند و در واقع بر همین عقیده هستند که احتمال خطای عامل انسانی وجود دارد، جاده ها باید با استانداردهای کیفی و ایمنی بتوانند خطای انسانی را جبران کنند.

نقاط خطر را شناسایی و از بین ببرید

وی ادامه داد: سال گذشته 877 نقطه به عنوان نقاط پرحادثه اولویت دار شناسایی شد که بیش از 400 نقطه از این 877 نقطه شناسایی و مشکلات آنها برطرف شده است و پیش بینی می شود این نقاط باقی مانده نیز توسط اولی ها شناسایی شود. نیمی از امسال. و مشکلاتشان حل می شود. البته در خصوص وضعیت ایمنی تردد و حمل و نقل جاده ای و شهری، باید هر دو عنصر را با هم ترکیب کرد و در جهت بهبود آنها گام برداشت. در کل ما پیگیر این موضوع هستیم، طرحی به نام «رتبه بندی رانندگان» داریم که محور اصلی این موضوع رتبه بندی «شناخت و شناسایی افراد قانونمند» است.

گواهینامه رانندگی درجه بندی می شود

حسینی اجرای طرح رتبه بندی گواهینامه رانندگی را گامی در راستای اجرای سیاست تشویقی ترویج فرهنگ قانون مداری در آینده نزدیک اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح گواهینامه رانندگی دارای سه رتبه 1، 2 خواهد بود. و 3; هرکس بتواند در مدت زمان معین مطابق با شاخص ها و استانداردهای تعیین شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی از جمله عدم تخلف، عدم تصادف، الزام به رعایت فرهنگ راهنمایی و رانندگی، رفتار صحیح رانندگی و … رفتار کند، انتظار دارد رتبه گواهینامه وی افزایش یابد. و برای این رتبه ها امتیاز ویژه ای در نظر گرفته شده است از جمله دریافت تخفیف های شگفت انگیز و بالا در بیمه نامه ها، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و غیره. اما پس از تکمیل چرخه برنامه ریزی تا اجرای این طرح، نحوه اجرای این رتبه بندی گواهینامه و دریافت امتیازات رانندگان حقوقی را به کاربران ترافیک و بازدیدکنندگان اعلام خواهیم کرد.

حسینی درباره جرایم ارتکابی با استفاده از دستگاه های هوشمند گفت: درصد عملکرد سال به سال سامانه های هوشمند ما از حدود سه چهار سال گذشته افزایش یافته است، یعنی کنترل دستی و حضوری بین پلیس و مجرم. سیستم از کنترل خارج شده است. هدف این است که بیش از 70 درصد کنترل ها باید با ابزار هوشمند انجام شود تا پلیس با مجرم روبرو نشود. را

سازمان خدمات ترافیکی هوشمند راه اندازی می شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراضا ادامه داد: در گام های بعدی ایده هایی که باید اجرا کنیم برون سپاری بخشی از طرح های پلیس راهنمایی و رانندگی است و به زودی مراکزی به نام نهادهای خدمات هوشمند راهنمایی و رانندگی راه اندازی و فعال خواهند شد که بخشی از آن باید انجام شود. به طرح های جاده ای اختصاص یافته و باید برون سپاری شود. در واقع بخشی از وظایف این موسسات اعمال قوانین هوشمندانه و نه به صورت دستی و حضوری برای تخلفات مشاهده شده در محدوده خود، بر اساس محدوده های تعریف شده و تعریف شده جغرافیایی، البته تجهیزات هوشمند و سرورهای مرکز متصل است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مجاز فعال در این موسسات پس از طراحی اپلیکیشن مرتبط با فعالیت این موسسات و تجهیز آنها به نیازمندی های تبلت، دستی و … کد فعالیت دریافت می کنند و عملا می توانند خدمات ترافیکی هوشمند ارایه دهند. فراضا در فعالیت این نهادها نقش موثرتری را به عنوان ناظر پلیس راهنمایی و رانندگی به عهده می گیرد و به جای ماندن در یک نقطه، تمرکز نیروی انتظامی بر ترافیک و اجرای قوانین بیشتر در خصوص تخلفات رانندگی خواهد بود.

حسینی تصریح می کند: از سوی دیگر این روزها مراکز تعویض پلاک در شهرهای بزرگ گاهی مملو از جمعیت است که انتقاد و گلایه مردم را به دنبال دارد. مایلیم از ظرفیت این موسسات استفاده کنیم و تعداد مراکز تعویض پلاک را در شهرهای بزرگ از جمله تهران افزایش دهیم و شاید از پتانسیل این موسسات برای تعویض پلاک در منزل استفاده کنیم. همچنین اصلاحات در فرآیند تعویض پلاک خودرو به گونه ای که بیش از 90 درصد فرآیند تعویض پلاک به صورت کاملا آنلاین و حذف فک و بخشی از مراحل نصب در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد روند تعویض پلاک باشیم. تعویض پلاک و انتقال خودرو در کمترین زمان بیایید با هم بمانیم ما همچنین در دستور کار کیفیت و بهره وری سیستم های موجود اعم از شهری و جاده ای و توسعه کمی این سیستم ها هستیم.

وی گفت: قطعا در آینده نزدیک شاهد اجرای برنامه های تحول آفرین برای بهبود نظم ترافیکی و تسهیل تردد مردم، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و تصادفات وسایل نقلیه خواهیم بود.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت ارتقاء استانداردهای ایمنی خودرو/ مبلغ جرایم رانندگی از سال 96 به بعد افزایش نداشته است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت ارتقاء استانداردهای ایمنی خودرو/ مبلغ جرایم رانندگی از سال 96 به بعد افزایش نداشته است"، کلیک کنید.