سیل خودروهای برقی چین در برزیل

واردات خودروهای برقی چینی به برزیل در آستانه اعمال تعرفه های جدید افزایش یافت.

به گزارش هنر مدرسه، سیل خودروهای برقی از چین در آستانه افزایش عوارض واردات با هدف حمایت از تولید داخلی، منجر به افزایش واردات خودروهای برزیل در سه ماهه اول سال 2024 شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت توسعه، صنعت، تجارت و خدمات کشور در بازه زمانی ژانویه تا مارس، واردات خودروهای سواری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 46.4 درصد افزایش به 1.5 میلیارد دلار رسیده است. خودروهای چین به تنهایی حدود 40 درصد از کل تولید را تشکیل می دهند و واردات آن نسبت به سه ماهه مشابه در سال 2023، 450 درصد رشد داشته است.

کارشناسان می گویند خرید از چین باعث افزایش واردات خودرو، عمدتاً موتورهای الکتریکی و هیبریدی می شود.

مالیات بر واردات خودروهای برقی از سال 2015 به صفر کاهش یافته بود، اما رییس جمهور برزیل، لوییز ایناسیو لولا داسیلوا، این مالیات را در سال جاری برای تشویق توسعه صنعت خودروسازی داخلی بازگرداند. واردات خودروهای 100 درصد برقی از ژانویه 10 درصد مشمول مالیات شده است که در ژوییه به 18 درصد افزایش یافته و در نهایت در جولای 2026 به 35 درصد رسیده است.

خودروهای هیبریدی سال را با 15 درصد مالیات بر واردات آغاز کردند که این رقم در جولای به 25 درصد و تا جولای 2026 به 35 درصد افزایش خواهد یافت. کارشناسان همچنین گفتند که افزایش واردات خودرو از سوی واردکنندگان قبل از افزایش مالیات، امری طبیعی است.

به گزارش رویترز، مارسلو دی گودوی، رییس انجمن واردکنندگان خودرو برزیل، گفت که تمایل فزاینده به خودروهای الکتریکی در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین نشان می دهد که ورود چین به تامین تقاضا کمک می کند.

طبق گزارش انجمن خودروهای الکتریکی برزیل (ABVE)، فروش خودروهای برقی در برزیل در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 145 درصد افزایش یافته و به 36900 دستگاه رسیده است.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیل خودروهای برقی چین در برزیل" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیل خودروهای برقی چین در برزیل"، کلیک کنید.