سرزمین های اشغالی؛ از خاموشی تا بمباران موشکی و پهپادی

شامگاه پنجم فروردین و ساعتی پس از اعلام رسمی توقیف یک کشتی باری رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه، خبر قطعی گسترده برق به تل آویو رسید. رسانه ها و هنوز ساعتی از وقوع این حوادث مستمر نگذشته بود که نیروی هوایی با شلیک ده ها موشک و پهپاد به سمت اهدافی در سرزمین های تحت اشغال سپاه، اقدام به «مجازات» صهیونیست ها کرد.

به گزارش هنر مدرسه، از شامگاه شنبه 4 فروردین تا صبح امروز – یکشنبه 6 فروردین – خبری منتشر شد که در مهمترین آنها به ایران و اسراییل و یا واکنش مقامات اروپایی و آمریکایی به واکنش ایران اشاره شد. حمله نظامی صهیونیست ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق با کشتی های توقیف شده صهیونیست ها مرتبط یا بازگردانده شد. از ساعات پایانی روز شنبه، اخبار مربوط به واکنش مشروع و قانونی ایران به رژیم صهیونیستی و واکنش به این اقدام بر رسانه ها غالب شد.

اخبار هنر مدرسه را می توانید در این بخش و سایر بخش های اخبار 8 ساعت گذشته بخوانید:

نگرانی وزیر دفاع انگلیس از توقیف کشتی های رژیم صهیونیستی

جهان – «گرنت شاپس» مدعی است که توقیف کشتی باری ام اس سی آریس توسط ایران غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی است. پیش از این، اسراییل کاتس، وزیر امور خارجه اسراییل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به «دزدی دریایی» متهم کرد، پس از آن که نیروی دریایی یک کشتی مرتبط با این رژیم را توقیف کرد و مدعی شد این اقدام «نقض قوانین بین المللی» است.

درخواست کاخ سفید از ایران

شورای امنیت ملی کاخ سفید از ایران خواسته است که کشتی MSC AIRES را که در تنگه هرمز توقیف شده بود آزاد کند. این یک کشتی باری با پرچم پرتغال است و با Zodiac Maritime مستقر در لندن، متعلق به میلیاردر اسراییلی یاال اوفر است. همزمان وزرای خارجه چند کشور اروپایی نیز از واکنش احتمالی ایران در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

سرزمین اشغالی؛ از خاموشی برق گرفته تا حملات موشکی و پهپادی

حرکت روزافزون نظامیان صهیونیست به سمت کرانه باختری رود اردن

از سوی دیگر، تحولات اخیر در جنگ غزه نشان می دهد که ارتش اسراییل پس از حملات مجدد به شهرک نشینان کرانه باختری که از روز جمعه ادامه داشت، تصمیم به اعزام نیروهای بیشتری به منطقه گرفته است. گزارش رسانه های عبری زبان تاکید می کند که ارتش رژیم صهیونیستی از نیروهای ذخیره برای مقابله با درگیری ها در کرانه باختری خواسته است در این منطقه حضور داشته باشند. از روز جمعه صدها شهرک نشین با حمایت نظامیان صهیونیست به بهانه جست و جوی شهرک نشینان مفقود شده به شهرک ها و روستاهای فلسطینی حمله کرده و خانه ها، خودروها و درختان روستاهای نابلس، رام الله و دیگر شهرها را به آتش کشیدند و بسیاری از فلسطینی ها را کشته و زخمی کرده اند.

30 کودک فلسطینی در غزه به دلیل قحطی / فروپاشی سیستم بهداشت جان خود را از دست دادند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه ای از شهادت 30 کودک فلسطینی بر اثر قحطی و کشتار 3000 نفر توسط رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر تاکنون خبر داد. علاوه بر این، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که سیستم بهداشتی در شمال این منطقه به طور کامل سقوط کرده است. سلامه معروف در سخنان خود تاکید کرد: ما در شمال نوار غزه در یک بحران واقعی قرار داریم. وی با اشاره به اینکه تعطیلی تاسیسات تولید اکسیژن به معنای اعدام نیازمندان است، افزود: 32 بیمارستان از 35 بیمارستان نوار غزه به طور کامل از کار افتاده است. وی در سخنرانی خود از جهان درخواست کرد که هر چه سریعتر بیمارستان های صحرایی به ویژه در شمال نوار غزه راه اندازی شود.

واکنش تند حماس به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

جنبش حماس همچنین با صدور بیانیه ای از تشدید حملات غیرقانونی شبه نظامیان شهرک نشین به فلسطینی ها در شهرها، روستاها و شهرهای کرانه باختری و حملات وحشیانه به شهروندان، اموال، منازل و اموال آنها تحت نظارت مستقیم فلسطینیان خبر داد. کابینه شهرک نشینان فاشیست و حمایت کامل ارتش اشغالگر.” بله، این جنایت جنگی است برای دومین روز متوالی، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی پس از مفقود شدن یک شهرک نشین، حملات خود را به فلسطینیان در چندین روستای کرانه باختری افزایش دادند.

سرزمین اشغالی؛ از خاموشی برق گرفته تا حملات موشکی و پهپادی

قطعی گسترده برق در تل آویو

ساعت 21 امشب منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که بخش وسیعی از تل آویو پایتخت فلسطین اشغالی به دلیل قطعی برق در تاریکی فرو رفته است. گروه انتقام جویان سایبری در اطلاعیه ای اعلام کرد که مسیولیت قطع برق در بخش هایی از سرزمین های اشغالی از جمله شهرهای بیت شمش، تل آویو، روش حین، آراد، مدیین، بیر شوع و نتانیا این گروه تاکید کرد که این حمله سایبری را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام داده است.

انکار پیامک جعلی آژانس دفاعی غیرفعال است

سیاسی – سازمان دفاع ملی در اطلاعیه ای اعلام کرد «پیام با شماره 90003140 که توسط سامانه پیامکی بازرگانی برای برخی از شهروندان منتشر شده جعلی بوده و متعلق به روابط عمومی سازمان دفاع ملی نیست و محتوای آن کاملاً کذب است». بعدازظهر شنبه – 25 فرودین – پیامکی با عنوان اخطار از سوی سازمان دفاع به دست تعدادی از شهروندان رسید.

سرزمین اشغالی؛ از خاموشی برق گرفته تا حملات موشکی و پهپادی

سایر اخبار سیاسی منتخب را می توانید در این لینک بخوانید.

رکورد سرعت بانوان ایران بهبود یافت

ورزش – محیا دارابیان، ملی پوش صخره نورد ایران در جام جهانی چین با ثبت رکورد 7 ثانیه و 252 هزارم ثانیه موفق شد رکورد سرعت بانوان ایران را بهبود بخشد. رکورد قبلی این ماده با 7 ثانیه و 721 هزارم ثانیه در اختیار او بود.

سایر اخبار ورزشی منتخب را می توانید در این لینک بخوانید.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرزمین های اشغالی؛ از خاموشی تا بمباران موشکی و پهپادی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرزمین های اشغالی؛ از خاموشی تا بمباران موشکی و پهپادی"، کلیک کنید.