توصیه های خواندنی یک سارق به صاحبان منازل

هنر مدرسه:

جوان 27 ساله ای که به دلیل سرقت از منازل مردم در عملیات کارآگاهی پلیس آگاهی استان اصفهان به همراه 2 همدست دیگرش دستگیر شده بود، درباره موفقیت خود و همدستانش در سرقت اموال مردم توضیح داد و پرسید چه شد؟ مردم باید از خانه های خود در برابر سرقت محافظت کنند.

چگونه به حلقه دزدی ملحق شدید و چگونه با دوستان خود آشنا شدید؟

چند ماه پیش به دلیل اعتیادم مجبور شدم دزدی کنم تا موادمخدرم را تامین کنم، اما یک بار که قصد سرقت از مغازه را داشتم توسط پلیس گشت دستگیر و به زندان انداختم. وقتی از زندان آزاد شدم چون هنوز نتوانستم از شر آن اعتیاد وحشتناک خلاص شوم با چند نفر از دوستانم که معتاد هم بودند قصد سرقت از خانه های بالا شهر اصفهان را داشتیم و چندین بار در کارمان موفق شدیم. که ما را بیشتر وسوسه این موفقیت کرد.

چگونه مکان هایی را که باید از آنها سرقت می کردید انتخاب کردید و دلایل موفقیت شما چه بود؟

روزها در محله های بالاشهر پرسه می زدیم و هرکی ماشین مدل بالا داشت دنبالش می رفتیم، بعد به خانه اش می رسیدیم، بعد که می فهمیدیم وضع مالی مهمانی خوب است. وقتی از خانه بیرون آمدند و وارد شدیم با تماشای آنها بازی می کردیم.

استفاده نکردن شهروندان از امنیت و قفل مناسب برای منازل، استفاده نکردن از دزدگیر و سیستم های امنیتی، عدم استفاده از آیفون تصویری و نگهداری نکردن طلا و جواهرات در مکان های مشترک خانه، همه این بی نظمی ها در کنار هم کار ما را آسان می کند.

حالا که دستگیر شدی به من می گویید برای جلوگیری از سرقت مردم در خانه چه باید کرد؟

قبل از خروج از منزل به همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهید، از حفاظ ها و نرده های مناسب و مستحکم استفاده کنید، قفل خانه را از قفل های استاندارد و با امنیت بالا انتخاب کنید و قفل درها را در شب محکم و غیر قابل نفوذ کنید.

البته جدا از همه اینها باید بگویم که استفاده از دزدگیر و آیفون تصویری ابزاری بود که ما را برای سرقت مردد می کرد و همیشه با به صدا درآمدن آژیر از صحنه فرار می کردیم.

ما محل نگهداری طلا و جواهرات را در خانواده های بی توجهی می شناختیم و به راحتی می توانستیم این طلاها و جواهرات را پیدا کنیم که فکر می کردند عقل جنیان به آن ها نمی رسد.

به گفته من در داخل خانه جایی برای نگهداری طلا و پول نقد وجود ندارد و بهترین مکان برای نگهداری پول و اشیاء قیمتی صندوق امانات بانکی است.

منظورم این است که افراد گمشده دارایی خود را که شما به راحتی می توانید پیدا کنید کجا گذاشته اند؟

بیشتر سرویس طلا و سکه و پول نقد در کمد لباس در کشوهای میز آرایش نگهداری می شد که پیدا کردن آن طولی نکشید و چند دقیقه بعد از رسیدن به مقصد محل را ترک می کردیم.

فکر می کردی به این زودی دستگیرت کنند؟

بله، مجرم هر چقدر هم که حرفه ای باشد در کارش اشتباه می کند، اما پلیس مراقب و هوشیارتر از مجرم است و به همین دلیل است که همه مجرمان پس از زیر پا گذاشتن برخی قوانین به دام می افتند.

در نهایت چه پیامی برای همسالان خود دارید؟

من به جوانان هم سن و سالم می گویم که هرگز به مواد مخدر حتی برای تفریح و سرگرمی نمیل نمی کنند و به شیشه و این چیزها نروید، چون عاقبت به خیر نمی شود، هرگز فکر نمی کردیم روزی به این مکان برسیم، اما رسیدیم.

حتی به مستها هم گفته می شود که از این ضرب و شتم دوری کنند، زیرا به زودی دستبند و زندانی خواهند شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های خواندنی یک سارق به صاحبان منازل" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های خواندنی یک سارق به صاحبان منازل"، کلیک کنید.