اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی چه در ورزش و چه در امداد و نجات است. ما می خواهیم در هر مدرسه یک تیم نجات کارآمد بسازیم. همچنین اصلاح نظام سنجش در دوره های تربیت بدنی و ایجاد نظام سنجش در سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام سنجشی در سلامت نداریم. با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش هنر مدرسه، با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونت، دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در یک سال گذشته و برنامه های آتی تشریح شد، ابتدا سعی شد اقداماتی در جهت مدیریت منابع انسانی و منابع مالی انجام شود. محور دوم، برنامه های معطوف به دانش آموزان و معلمان و محور سوم، سیاست هایی است که دایره قانونی سلامت دانش آموز را تامین و گسترش می دهد.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: در بخش اول مدیریت دارایی و زیرساخت سه رویکرد داشتیم. وی گفت: دسترسی، بهره وری و راحتی 3 محور مورد توجه ما در بخش مدیریت منابع بوده است. از نظر دسترسی دانش آموزان به امکانات ورزشی ضروری و زیرساخت های مبتنی بر سلامت، افزایش بهره مندی از این زیرساخت ها برای دانش آموزان و خانواده های آنان و افزایش بهره وری اماکن در این زمینه است. در مورد مزایا هنوز به نتایج مشخصی نرسیده ایم اما این یکی از برنامه های اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

وی در خصوص محور دوم برنامه خود یعنی مدیریت منابع انسانی گفت: از نظر نیروی انسانی چه در سلامت و چه در تربیت بدنی مهمترین دستاورد این بود که توانستیم از توانمندی های سایر دانشگاه های کشور استفاده کنیم. . دانشگاه علوم پزشکی پس از 26 سال تقاضا برای آموزش کارکنان بهداشتی با ما همکاری می کند. در سال اول 8 دانشگاه این رشته را جزو رشته های خود قرار دادند و اقدام به جذب دانشجو کردند و در سال دوم 16 دانشگاه علوم پزشکی در حال ارایه آموزش نیروی انسانی به دانشجویان در حوزه بهداشت و درمان هستند.

ستاری فرد در خصوص مدیریت منابع مالی نیز گفت: در پنج سطح تربیت بدنی غیرشخصی توانست 100 نفر از منابع تخصیص یافته خود را دریافت کند و بحمدالله اتفاق مهمی را رقم زد. که مظهر آن اجرای طرح شهید سلیمانی است. در اجرای این طرح 50 درصد به تعداد اماکن ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده است. 2800 فضای ورزشی بین مدرسه ای ایجاد شده است و این امر منجر به افزایش 33 درصدی سرانه ورزشی از سه دهم متر مربع به یک چهارم متر مربع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه مدرسه محور ما در اجرای آن موفقیت 100 درصدی داشته است که طی آن روزانه 8 میلیون دانش آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند. همچنین یکی دیگر از اهداف ما این است که برای هر مدرسه یک تیم امدادی داشته باشیم. همچنین تمرکز دیگر ما خانواده محور شدن فعالیت های هفتگی مدارس است تا در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد بازی پدر و پسر و مادر و دختر در مدارس باشیم. خوشبختانه فعالیت های این هفته امروز تبدیل به یک سخنرانی در مدرسه شد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه 4 هزار مدرسه ما در طرح شهید روحانی فعال شد، خاطرنشان کرد: وی بیان کرد: همچنین برنامه ریزی پاکی برای نظارت بر آمادگی بچه ها انجام شد و جا دارد از عزیزانی که در سنجش مشکل ورود دانش آموز و نظارت بر حرکت دانش آموزی کمک کردند تشکر کنیم. این مشاهدات در طول سال پیگیری شد و آمادگی حرکتی دانش آموزان در طول تحصیل در نظر گرفته شد. در سال اول اجرای این طرح 700 هزار دانش آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند که حتی از سوی اداره جذب نیز مورد قدردانی قرار گرفت. برای برنامه هفتم توسعه از همه لحاظ اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. اما به ویژه در بحث تربیت بدنی و سلامت، توزیع شیر رایگان در مدارس و اقدامات زیربنایی در قانون برنامه هفتم توسعه دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه از توان شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سیاست گذاری و هم در برنامه ریزی استفاده شد، گفت: در سال 1403 تلاش ما بر این است که نقشه راه را دنبال کنیم، یعنی محور اقدامات و برنامه های ما باید این جاده باشد. . نقشه اسناد تبدیل.

معاون وزیر آموزش و پرورش در سال 1403 مدارس، معلمان، دانش آموزان، روش های سنجش و شیوه های مدیریت را 5 مولفه اصلی برنامه خود برشمرد و گفت: برای مدرسه به فضای سبز، فضای ورزشی و فضای سلامت، همه چیز توجه خواهیم کرد. . تاکید بر سه مکان و سند خاص، تحول اساسی است. برای معلمان جذب نیروی انسانی در آزمون در نظر گرفته می شود و می خواهیم برای جذب نیروهای با کیفیت تلاش کنیم و برای توانمندسازی و ارتقای مهارت آنها برنامه داریم.

ستاری فرد افزود: در بحث مهارت آموزی معلمان و انجام نظام ارزشیابی معلمان آزمایش علمی ویژه ای داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین برنامه ما برای دانش آموزان مهارت آموزی چه در ورزش و چه در امداد و نجات است. ما می خواهیم در هر مدرسه یک تیم نجات کارآمد بسازیم. تحت سامانه سنجش و راهنمایی، سلامت دانش آموزان را با همکاری وزارت بهداشت رصد می کنیم. اصلاح نظام سنجش در دوره های تربیت بدنی و ایجاد نظام سنجش در سلامت و بهداشت که در حال حاضر چنین نظام سنجشی در سلامت نداریم. با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در خصوص موضوع رهبری گفت: مهم ترین کار رهبری ما ایجاد سامانه استعدادیابی است. وی بیان کرد: کشف این استعداد با ایجاد آموزشگاه های تربیت بدنی با محوریت دوره اول، افزایش ساعات درس تربیت بدنی و ساماندهی معلمان تربیت بدنی در دوره ابتدایی از دیگر برنامه های ما است.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: توسعه دروس آمادگی دفاعی در مدارس ابتدایی که محور و تاکید قانون است همچنان مشکل ساز است. با بازنگری کلی عنوان، تمرکز بر آمادگی جسمانی و آمادگی دفاعی خواهد بود.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم های امدادی ماهر در مدارس"، کلیک کنید.