آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر های فساد زا باشد

رییس سازمان نظام پزشکی:

قوانین فروش مواد مخدر در اینترنت باید متولی پلتفرم های فسادزا باشد

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: بسترهای مفسد آفرین برای کنترل فروش اینترنتی دارو باید رصد شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری علم و هنر مدرسه، اعضای انجمن داروسازان استان تهران در دیدار با رییس سازمان نظام پزشکی به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در خصوص فروش اینترنتی دارو و «سکوهای آنلاین فروش دارو» پرداختند. اعضای انجمن داروسازان استان تهران در این جلسه که صبح روز شنبه 10 اردیبهشت 1403 در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد از اهتمام رییس سازمان نظام پزشکی به پیگیری مطالبات و صیانت تشکر کردند. حقوق جامعه پزشکی کشور و داروسازان در مسایل مرتبط با تجارت این گروه همچنین، نمایندگان داروسازی نگرانی خود را از چالش های فروش و قوانین حاکم بر بسترهای ارسال دارو به صورت آنلاین ابراز داشته اند. جامعه با طرح مطالبات خود برای چالش های قانونی برای دسترسی به بسترهای آنلاین دارورسانی و رفع موانع این مسایل و تلاش برای رفع مشکلات، توجه رییس سازمان نظام پزشکی را جلب کرده است.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه؛ دخالت سازمان غذا و دارو به عنوان ناظر در این زمینه و تعجیل در تدوین آیین نامه فروش داروهای آنلاین بدون نظارت، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و بی توجهی به فرآیندهای احراز هویت کاربر و بیمار برای تنظیم توزیع آنلاین داروها. زیرساخت های قانونی ایجاد بسترهای فروش دارو، عزل مدیران فنی داروخانه ها، ریسک تراکنش های مالی داروخانه ها با این بسترها و همچنین نشت دارو در بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه ها. و موارد دیگر

رییس سازمان نظام پزشکی با شنیدن نظرات نمایندگان جامعه دارویی تاکید کرد: با اجرای فروش اینترنتی داروها باید استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارایه خدمات رعایت شود.

محمد رییس زاده از نایب رییس انجمن داروسازان خواست تا مستنداتی مبنی بر تفاوت قوانین ناظر بر مقررات فروش اینترنتی دارو و اصول و ایمنی مورد تاکید مقام معظم رهبری را به همراه مستندات فوق جمع آوری کند. برای اطلاع مراجع ذیربط داروی بیمار، اطلاعات بیمار و امنیت داده ها باید به «فروش اینترنتی دارو» اشاره شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر های فساد زا باشد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر های فساد زا باشد"، کلیک کنید.