آیفون بازی را به برند چینی باخت!

به گزارش خبرگزاری هنر مدرسه، داده های بازار نشان می دهند که حجم عرضه ی گوشی های اپل در چین در سه ماهه ی اول سال 2024 حدود 19 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد این شرکت از سال 2020 محسوب می شود.

براساس گزارش مجله هنر مدرسه، سهم اپل در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان از 19٫7 درصد در سه ماهه ی اول 2023 به 15٫7 درصد در سه ماهه ی اول 2024 کاهش یافت. به گفته ی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، افت فروش آیفون درحالی صورت می گیرد که فروش گوشی هواوی در چین 70 درصد افزایش یافته است.

آیفون بازی را به برند چینی باخت!

اپل جایگاه بزرگترین فروشنده ی گوشی های هوشمند چین را به ویوو واگذار کرد. هواوی با سهم بازار 15٫5 درصد جایگاه سوم را در اختیار دارد. آنر با عملکرد خوب دومین برند برتر بازار چین (ازنظر سهم بازار) محسوب می شود.

تحلیلگر کانترپوینت براین باور است بازگشت هواوی مستقیما روی آمار فروش گوشی آیفون تاثیر گذاشته. البته کاهش میل کاربران به خرید گوشی جدید در این افت فروش بی تاثیر نبوده است.

چین سومین بازار بزرگ برای اپل محسوب می شود و این شرکت 17 درصد از کل درآمد خود را از اکتبر تا دسامبر 2023 (هنر مدرسه تا دی 1402) از چین تامین کرد. پیش تر گزارش شد که به دلیل تشدید رقابت در بازار گوشی های اندرویدی به خصوص معرفی سری گلکسی S24، فروش جهانی گوشی اپل حدود 10 درصد افت کرده است.

هواوی اخیرا از گوشی های پرچمدار سری پیورا 70 با تراشه ی اختصاصی رونمایی کرد که توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. بسیاری باور دارند معرفی این گوشی ها نوعی پیروزی برای هواوی در برابر تحریم های آمریکا محسوب می شود.

به طور کلی در سه ماهه ی اول 2024، بازار گوشی های هوشمند چین برای دومین سه ماهه ی متوالی با رشد همراه شد.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیفون بازی را به برند چینی باخت!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیفون بازی را به برند چینی باخت!"، کلیک کنید.