وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت های اورژانس در نوروز امسال

هنر مدرسه/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: از 25 اسفندماه تاکنون در سطح کشور 182 هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته شده که ماموریت های اورژانس در نوروز امسال نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

دکتر بهرام عین اللهی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مرکز اورژانس با حضور 26 هزار نفر به صورت شبانه روزی در حال خدمت به شهروندان در تعطیلات نوروزی هستند.

وی افزود: شهروندان در تعطیلات عید نوروز 607 هزار تماس با اورژانس کشور گرفته اند که 58 هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده  و 77 هزار نفر با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: مراجعه دو میلیون و 700 هزار بیمار در این ایام به ثبت رسید که دو میلیون و 200 هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند و 850 بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بیمارستان های کشور میزبان 470 هزار بیمار هستند و 116 هزار عمل جراحی در کشور انجام شده که 35 هزار جراحی به صورت اورژانسی بوده است.

وی گفت: در حوزه بازرسی ها 870 هزار بازرسی بهداشتی انجام شد دو هزار و 700 مرکز به علت رعایت نکردان بهداشت توسط عوامل قضایی تعطیل شده است. بیش از 90 هزار اخطار کتبی داده شده و 855 هزار کیلوگرم مواد فاسد نابود شده است.

وی افزود: اورژانس کشور با سه هزار و 345 پایگاه، پنج هزار و 700 آمبولانس، و 64 اتوبوس آمبولانس، دو هواپیمای اورژانس، 52 بالگرد اورژانس، 270 موتور اورژانس و  پنج شناور دریایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

عین الهی گفت: بیمارستان شهید بهشتی کاشان با 700 تختخواب، یکی از بیمارستانهای بزرگ استان اصفهان است که زحمت و خدمات کادر این مرکز درمانی برای ارایه خدمت مطلوب به بیماران، بسیار ستودنی است هر چند که این بیمارستان مشکلاتی دارد و سعی می کنیم نیازهای این بیمارستان را برطرف کنیم.

پایان خبر هنر مدرسه 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت های اورژانس در نوروز امسال" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت های اورژانس در نوروز امسال"، کلیک کنید.