هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آرامش نسبی معابر تهران در ایام نوروز به رانندگان توصیه کرد.

سرهنگ فیروز کاشی در گفت وگو با هنر مدرسه. وی با اشاره به سکوت جاده های پایتخت در ایام نوروز گفت: در تعطیلات نوروزی هستیم و از آنجایی که جاده های پایتخت نسبت به روزهای دیگر خلوت تر است، ممکن است رانندگان وسوسه سرعت غیرمجاز شوند. لذا به تمامی رانندگان توصیه می کنیم با وجود خلوت جاده ها با سرعت مجاز و مطمین رانندگی کنند و وسوسه نشوند.

وی همچنین افزود: رانندگی در نوروز جنبه هایی دارد که شهروندان و سایر افرادی که به تهران سفر می کنند باید به آن توجه کنند. اولین نکته رانندگی با سرعت مجاز و در نتیجه پرهیز از رانندگی با سرعت بالا است.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین توقف در بزرگراه موضوع مهم بعدی است. به جز در مکان هایی که با علایم یا علامت های جاده مشخص شده اند. توقف در بزرگراه ممنوع است. در برخی جاده ها مانند اتوبان منتهی به بهشت زهرا(س) شاهد توقف مردم برای خرید گل در حاشیه این بزرگراه هستیم که بسیار خطرناک است.

کشیر با اشاره به رانندگی با دنده عقب در بزرگراه افزود: رانندگی با دنده عقب در بزرگراه نیز یک مانور رانندگی خطرناک است. متاسفانه شاهد هستیم که برخی از رانندگان تهرانی اگر در جاده مرتکب اشتباه شوند، از سکوت جاده سوء استفاده کرده و به دنده عقب می روند. همچنین برخی از رانندگانی که در ایام نوروز از شهرهای دیگر به تهران آمده بودند؛ از آنجایی که آنها بر مسیرها تسلط ندارند. آنها برای تردد در بزرگراه با دنده معکوس رانندگی می کنند و در نوروز تصادفی مرگبار منجر به فوت می کنند.

وی افزود: به همین دلیل به رانندگان توصیه می کنیم بدون دنده عقب به صورت مستقیم رانندگی کنند و تا رسیدن به دوربرگردان یا خروجی بعدی منتظر بمانند تا جان خود و سرنشینان خودرو به خطر نیفتد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران"، کلیک کنید.