روش سبز و دوستدار طبیعت برای تولید انرژی از زباله/دست قوی مافیا برای صنعتی سازی زباله سوز !

فناوران یک شرکت دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس با اجرای طرح آزمایشی در کرج توانسته اند فناوری سبز و دوستدار طبیعت خود را در بازیافت پسماندهای عفونی و بیمارستانی، صنعتی و شهری به اثبات برسانند. عدم اعتماد نهادهای دولتی و وجود مافیای زباله، این شرکت نمی تواند محصول را در مقیاس صنعتی تولید کند.

به گزارش هنر مدرسهیکی از شرکت های دانش بنیان موفق به ایجاد یک منبع انرژی جایگزین پایدار و مقرون به صرفه از زباله شده است. این شرکت در سال 1394 با هدف حفظ محیط زیست و تولید انرژی های پاک و تجدیدپذیر تاسیس شد. کارشناسان این مجموعه دانش بنیان واقع در پارک فناوری پردیس، از فناوری روز برای توسعه پروژه هایی با استفاده از فناوری های پیشرفته و پاک استفاده می کنند و فناوری های تجاری را با راه حل های زیست محیطی سودمند برای مقابله با چالش های تولید انرژی با مدیریت پسماند ارایه می کنند.

طراحی و ساخت نیروگاه گازی سازی زباله در سطح جهانی یکی از ماموریت های این شرکت می باشد. اجرای صحیح فناوری های جدید گاز برای بازیافت زباله از طریق مدیریت هوشمند زباله و سیستم های دفع هوشمند زباله می تواند به کاهش فعالیت و هزینه های دفع کمک کند.

مهمترین مزایای محصولات دانش بنیان گازی سازی زباله، قابلیت حذف انواع زباله، عدم تولید آلاینده، نابودی کامل تمامی زباله ها، عدم نیاز به تفکیک زباله، حداکثر تولید انرژی به ازای هر تن زباله، تخصیص فضای کمتر، تولید خاکستر، سازگاری مناسب برای محیط زیست، مصرف انرژی نسبتا کم، هزینه ساخت و نگهداری پایین و نیاز به نیروی انسانی متخصص در مرحله اجرا و بهره برداری.

طرح سبز برای تولید انرژی

حسین اسماعیلی، عضو هییت مدیره و مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در گفت وگو با هنر مدرسه. وی با اشاره به فعال بودن این شرکت در زمینه گازرسانی زباله گفت: این فرآیند شامل پسماندهای شهری، نفتی و صنعتی در بازیافت زباله است.

وی سیستم گازی سازی زباله را پیشرفته ترین فناوری موجود در دنیا در زمینه زباله و بازیافت زباله دانست و گفت: در یک سیستم زباله سوز معمولی زباله ها در دمای 700 تا 1200 درجه سانتیگراد سوزانده می شود و در نتیجه بخار داغ ایجاد می شود. . که با آب مقطر مخلوط می شود. قرار می گیرد و آب مقطر تبدیل به بخار می شود و این بخار در یک ژنراتور به برق تبدیل می شود. این سامانه در بوشهر نصب و راه اندازی شده است اما به دلیل آلایندگی بالای آن از سوی وکیل دولت شکایت شده است.

اسماعیلی مصرف بالای آب را از دیگر معایب سیستم زباله سوز موجود عنوان کرد و یادآور شد: این سیستم به ازای هر کیلوگرم زباله به 1.5 لیتر آب مقطر نیاز دارد. یکی دیگر از معایب این سیستم حذف تمام رطوبت از زباله است و زباله ها برای ورود به دستگاه باید عاری از رطوبت باشند. این در حالی است که در فرآیند تبدیل زباله به گاز، زباله ها را با 30 درصد رطوبت وارد راکتور می کنیم. قبل از سوزاندن ضایعات، احتراق ناقص انجام می شود و به این ترتیب گاز مستقیم از زباله به دست می آید.

وی حذف آلاینده ها از خروجی دستگاه و کاهش مصرف آب در تاسیسات فرآیند راکتور زباله سوز این شرکت دانش بنیان را برشمرد و یادآور شد: این صنعت در اشغال کشورهای محدودی مانند آمریکا، ژاپن است. چین، آلمان و ایتالیا و ایران ششمین کشورهای صاحب این فناوری هستند. این شرکت در سال 1394 با سرمایه شخصی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1396 موفق به ساخت رآکتور زباله با ظرفیت یک تن در روز شد.

مدیر بازرگانی این شرکت با بیان اینکه با این نمونه اولیه توانستیم یک تن زباله را به گاز تبدیل کنیم، گفت: این گاز از طریق فرآیند ژنراتور به برق تبدیل می شود و این تفاوت و مزیت دستگاه ما با زباله های موجود است. . سیستم زباله سوز.

وی درباره کوره مورد استفاده در این فرآیند تاکید کرد: کوره مورد استفاده به طور کامل توسط محققان این شرکت طراحی و ساخته شده است، اما قطعه ژنراتور برای تبدیل گاز به برق وارداتی است، زیرا سیستم آن ساخت داخل نیست.

راه حل علمی برای دفع زباله های عفونی

عضو هییت مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه تمامی پسماندهای عفونی، بیمارستانی، صنعتی و نفتی در این فرآیند قابل دفع است، افزود: فرآیندی متفاوت برای بازیافت هر نوع زباله و تبدیل آن به انرژی اعمال می شود. . به عنوان مثال، فیلترهای قوی تری برای زباله های عفونی به دلیل حساسیت های خاص مورد نیاز است.

وی با اشاره به برخی حساسیت های بازیافت و دفع زباله های بیمارستانی گفت: به عنوان مثال اصفهان برای دفع زباله های عفونی خود کیلویی 20 هزار تومان هزینه می کند که خروجی از دفع زباله ندارد.

اسماعیلی اضافه کرد: بیمارستانی که روزانه یک تن زباله تولید می کند، سالانه 7.5 میلیارد تومان برای دفع زباله هزینه می کند، اما با دستگاه 5 میلیارد تومانی می توانیم زباله های آنها را بازیافت کنیم. با نصب این دستگاه در بیمارستان زباله از طریق تیراندازی وارد شده و مستقیم گاز تولید می شود. بنابراین، هر دو بیمارستان با ضایعات عفونی بالا و تولید انرژی مشکل دارند.

یکی از اعضای هییت مدیره این شرکت با تاکید بر اینکه در سال 1396 حدود 25 میلیارد تومان برای طراحی و ساخت این سامانه سرمایه گذاری شده است، یادآور شد: با سازمانی در زمینه دفع زباله های عفونی قرارداد منعقد کردیم.

مافیای زباله مسیول توسعه برنامه ریزی دانش است

اسماعیلی با اشاره به چالش های توسعه این فناوری در کشور گفت: ما با هزینه خود این فناوری را ثابت کرده ایم و اکنون امیدواریم دولت از این طرح حمایت کند تا بتوانیم از این دستگاه در مقیاس صنعتی برای حذف 100 تا 300 استفاده کنیم. . تن زباله در روز هلاکت و از آن قدرت تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: معاون سازمان محیط زیست اعلام کرد که سالانه 87 هزار میلیارد تومان زباله شهری به محیط زیست آسیب می زند اما یک شرکت مافیایی از این سامانه ها ما را تهدید کرد که در صورت توسعه این فناوری به ما آسیب می زند. !

اسماعیلی این سامانه ها را صنعت «تکنولوژی پیشرفته» و تولیدکننده ثروت برای کشورها دانست و گفت: متاسفانه مانع پیشرفت ما در توسعه این فناوری شده اند در حالی که همه مجوزها و پتنت های این فناوری را داریم و تنها خودمان هستیم. شرکتی که در دستیابی به استانداردهای زیست محیطی موفق شدیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مافیاها در این حوزه با مشکلات موجود سعی در واردات زباله به کشور داشته اند، گفت: یک نمونه از این دستگاه در نوشهر نصب شد که به دلیل آلودگی بالا بسته شد و دو نمونه دیگر نصب شد. با وجود اینکه قرار است ساری در ایالت نصب شود، تاکنون موفق به واردات آن نشده اند.

اسماعیلی تاکید می کند: قوانین خوبی در کشور به نفع شرکت های دانش بنیان وضع شده است اما در واقع مافیا اجازه اجرای این قوانین را نمی دهد. در این زمینه با معاونت علمی رییس جمهور نیز نامه نگاری کرده ایم و آنها نیز عملیات ما را بررسی کرده اند.

اجرای آزمایشی

مدیر بازرگانی این شرکت دانش بنیان از اجرای طرح پایلوت این سامانه در کشور خبر داد و افزود: طرح آزمایشی این سامانه با ظرفیت یک تن زباله در کرج اجرا شده است.

وی تاکید کرد: برای نصب این دستگاه در شهرهای شمالی با شهرداری های این شهرها از جمله ساری و راش تماس گرفته ایم اما مشکل ما در مذاکره با آنها عدم اعتماد به ما است و از طرفی می دانند که اگر دستگاه به عنوان مثال در کشور نصب شده باشد، زباله های قبلی سوزانده می شوند.

اسماعیلی به مقایسه محصولات این شرکت با نمونه های خارجی اشاره کرد و یادآور شد: یک شرکت چینی موفق به فروش 70 نمونه از این دستگاه در دنیا شد و وقتی استانداردهای این شرکت چینی را با استانداردهای اروپایی مقایسه می کنیم، با افتخار می گوییم. کیفیت و عملکرد ماشین آلات ما بالاتر از نوع چینی است. ما از نظر تکنولوژی مشکلی نداریم، اما این مافیا است که مانع توسعه عملیات ما می شود!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روش سبز و دوستدار طبیعت برای تولید انرژی از زباله/دست قوی مافیا برای صنعتی سازی زباله سوز !" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روش سبز و دوستدار طبیعت برای تولید انرژی از زباله/دست قوی مافیا برای صنعتی سازی زباله سوز !"، کلیک کنید.