خسارت 7000 میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

هنر مدرسه/ سیستان و بلوچستان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از خسارت هفت هزار میلیارد ریالی بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در بخش های مختلف کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسن یادگرزی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان با بیان اینکه بارندگی شدید اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات زیادی وارد کرده است، به زیرساخت ها نفوذ کرده است. بخش کشاورزی استان به طوری که برآوردهای اولیه حاکی از زیان هفت هزار میلیارد ریالی در این بخش است.

وی ادامه داد: بیشترین این خسارت به جاده های بین مزارع، سدها، سدها، قنوات، زمین های کشاورزی، زیرساخت های صیادی و جاده های عشایری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این سازمان اقداماتی از جمله تامین دام را در گام اول و به عنوان یک فوریت برای جبران خسارات بخش کشاورزی انجام داده است. تهیه نهاده ها، بذر سورگوم و ماش و توزیع به کشاورزان و تولید نهال در دستور کار بافت موز و خرما قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در این راستا علوفه دامی مانند یونجه در قالب 10 خودروی سنگین تهیه و طی چند روز آینده به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

یادگرجایی بیان کرد: همچنین با توجه به تلف شدن مزارع کشاورزی مانند گندم و هندوانه در بارندگی های اخیر، مقرر شد تا این تلفات جبران شود و از سوی دیگر مقرر شد بستری برای کشت ماش و سورگوم، بذر این محصولات فراهم شود. تهیه و بین کشاورزان توزیع می شود تا این بخشی از زیان بخش جبران شود و بسترهای تولید سریعا فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به خسارت قابل توجهی که به مزارع استان به ویژه مزارع موز و خرما وارد شد، مقرر شد نهال بافت آنها تولید و در اختیار کشاورزان آسیب دیده قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در بخش زیربنایی با توجه به خسارت قابل توجه جاده های بین مزارع کشاورزی، مسیل ها و هوتک ها، مقرر شد در یک اقدام عاجل و مرمت آنها انجام شود. به نحوی امن و در این شهرهای مختلف استفاده از ظرفیت موجود سازمان.

وی بیان کرد: همچنین چندین دستگاه مهم راهسازی برای بازگشایی راه های بین مزارع و مزارع به مدت کوتاهی استخدام و به نقاط مهم ارسال شد تا مشکلات این مناطق در اسرع وقت برطرف شود.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خسارت 7000 میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خسارت 7000 میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.