تاثیر رژیم کتو در ابتلا به آلزایمر

هنر مدرسه/اصفهان یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم کتوژنیک از شروع زودهنگام بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. در رژیم کتو، یک مولکول نقش کلیدی در کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر دارد.

به نقل از هنر مدرسه و ساینس دیلی، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به طور قابل توجهی مراحل اولیه از دست دادن حافظه و ضعف در موش ها را به تاخیر می اندازد. این از دست دادن حافظه زودرس با اختلال شناختی خفیف در انسان قبل از بیماری آلزایمر قابل مقایسه است.

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات، پرچرب و پروتیین متوسط است که در آن متابولیسم بدن از گلوکز به عنوان منبع سوخت اولیه برای سوزاندن چربی و تولید کتون برای انرژی استفاده می کند.

پیش از این، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافته بودند که موش های دارای رژیم کتوژنیک 13 درصد بیشتر عمر می کنند.

برای انجام این مطالعه، دانشمندان به موش ها به اندازه کافی مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) دادند تا فواید رژیم کتو را به مدت هفت ماه تقلید کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این مطالعه، مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (بتا هیدروکسی بوتیرات) یا BHB نقش اساسی در جلوگیری از از دست دادن زودهنگام حافظه دارد. بنابراین، این مقاومت با رژیم کتوژنیک تقریباً هفت برابر می شود.

جینو کورتوپاس، بیوشیمی دان و فارماکولوژیست، می گوید: «داده ها از این ایده حمایت می کنند که رژیم کتوژنیک به طور کلی و مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) به طور خاص، اختلالات شناختی خفیف را به تاخیر می اندازد و ممکن است بیماری کامل را به تاخیر بیندازد.

او ادامه داد: در واقع، داده ها از این ایده که این رژیم می تواند به طور کامل بیماری آلزایمر را معکوس کند، پشتیبانی نمی کند.

ایزومی مایزاوا، استاد آسیب شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما توانایی شگفت انگیز مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) را برای بهبود عملکرد سیناپس ها، ساختارهای کوچکی که تمام سلول های عصبی مغز را به هم متصل می کنند، دیدیم. با اتصال بهتر نورون ها، مشکلات حافظه در اختلالات شناختی خفیف نیز بهبود می یابد.

محققی در این مطالعه خاطرنشان کرد: مولکول بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) به عنوان مکمل برای انسان نیز موجود است.

او معتقد است که زنان، به ویژه آنهایی که ژن ApoE4 دارند، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. بنابراین، به نظر می رسد رژیم کتو برای زنان مفیدتر از مردان است و منجر به سطوح بالاتر مولکول های بتا هیدروکسی بوتیرات (BHB) در آنها می شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Group Communications Biology منتشر شد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاثیر رژیم کتو در ابتلا به آلزایمر" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاثیر رژیم کتو در ابتلا به آلزایمر"، کلیک کنید.