بازیکنانی که سرنوشت دربی را رقم می زنند/ «سد»هایی که شکننده هستند – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه ، تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران چهارشنبه 2 اسفند ماه سال جاری از ساعت 20 برگزار می شود. تیم های اول و دوم لیگ برتر سه امتیاز با هم فاصله دارند تا به بیست و سومین دوره جام قهرمانی لیگ برتر نزدیک شوند. مهاجمان آنها برای رسیدن به هدف باید دیوار دفاعی مستحکم حریفان سنتی را بشکنند تا بتوانند در مهم ترین مسابقه دور دوم پیروز شوند.

حداقل تعداد برای بهترین ها

استقلال تهران تا پایان هفته نوزدهم تنها 10 گل دریافت کرده و بیست و سومین تیم برتر جدول لیگ از این نظر است. پس از این تیم پرسپولیس و تراکتورسازی با 13 گل در رده دوم بهترین خط دفاعی قرار دارند تا بار دیگر روند حضور در جمع تیم های برتر جدول با قدرت بالا در خط دفاعی این تیم بازگشته باشد.

بی ثباتی در خط دفاع هر دو تیم

نگاهی اجمالی به آمار مدافعان دو تیم تغییرات اجتناب ناپذیر سرخابی ها در خط دفاعی را نشان می دهد. پرسپولیس در نیم فصل اول از محمدحسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلیگنجی در قلب خط دفاعی و حضور یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی این تیم استفاده کرد. علی نعمتی و دانیال اسماعیلی فر نیز جزء غیرقابل انکار تفکرات دفاعی او در خط دفاعی تیم بودند.

اما مصدومیت پورعلیگنزی در دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر باعث شد تا این بازیکن تنها 6 هفته در لیگ بیست و سوم به میدان رفت و بازی رفت مقابل استقلال را از دست داد. به محض برگشت رفت جورجی گلشیانی قلب دفاع این تیم بود که او در کنار کنعانی ها قرار می گرفت.

زمستان به پرسپولیس آمد

تغییرات زمستانی در فهرست پرسپولیس باعث شد تا علی نعمتی کم کم جای خود را به عبدالکریم حسن بدهد، اما دانیال اسماعیلی به عنوان مدافع راست افراطی به بازی ادامه داد. پاورالی جنجی علاوه بر آسیب طولانی مدت به خط دفاعی پرسپولیس، گهگاه دچار مصدومیت شد گلشیانی و نعمتی برای تغییر این موضوع تلاش کرده است.

حالا این تیم در غیاب کنعانی ها دربی صد و سوم را به دلیل محرومیت با دریافت چهار کارت زرد از دست خواهد داد. اسمار ویرا او چاره ای جز تغییر ترکیب تیم ندارد. چه زمانی گلشیانی علاوه بر این، او همچنان درد در ناحیه همسترینگ را تجربه می کند و مشخص نیست که لیست بازیکنان کلیدی چه ترکیب دفاعی را تشکیل می دهد.

با وجود چنین چرخشی، پرسپولیس تاکنون تنها 13 گل دریافت کرده است تا در فرم خوبی باقی بماند.

آزادی آشفته تر از رقیبش است

سه دفاع استقلال در سراسر زمین هیچکس ترکیب آن هر از گاهی تغییر کرده است. محمدحسین مرادمند با مصدومیت به میدان رفت و بازیکنانی چون روزبای چشمی و ایمان سلیمی جایگزین او شدند. همچنین امید حامدی فر مصدوم شد تا امثال صالح حردانی در ترکیب قرار بگیرند. آرمین سهرابیان در عمق دفاع آبی پوشان تا رافایل یکی از بازیکنان کلیدی بود. سیلوا او در نقل و انتقالات زمستانی به این تیم بازگشت تا تغییری دیگر در خط دفاعی مستحکم استقلال ایجاد کند.

استقلال مانند پرسپولیس تغییرات زیادی در یک سوم دفاعی خود ایجاد کرد اما عملکرد ضعیفی داشت و تنها 10 گل دریافت کرد. سرخابی ها هیچ نشانه ای از ثبات در دفاع از خود نشان ندادند اما یکی از بهترین عملکردهای دفاعی هر تیم در لیگ برتر را به نمایش گذاشتند.

ضربه پنالتی

استقلال و پرسپولیس در این فصل پنالتی های نسبتا کمی دریافت کرده اند اما مربیان آنها ترجیح می دهند از مدافعان خود برای گلزنی استفاده کنند. محمدحسین کنعانی زادگان و جورجی گلشیانی پنالتی بانوی اصلی قرمزها. هر چند مهدی ترابی پشت چند توپ شرایط بازی بود.

استقلال هم قبل از مصدومیت کوین یاماگا او از این بازیکن برای گلزنی از روی پنالتی استفاده کرد اما پس از آن فعلا توسط صالح حردانی انجام شد که آخرین پنالتی تیمش را هدر داد. گزارش ویژه ای از مشکل سرخابی ها در مورد توانایی مدافعان خود در زدن پنالتی نشان داده اند آه تو باز شد

استقلال و پرسپولیس با آمار ایده آلی که در خط دفاعی دارند، هنوز مشخص نیست که با کدام مدافعان جلوی مهاجمان رقیب را بگیرند تا توانایی های واقعی آنها در فصل جاری مشخص شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازیکنانی که سرنوشت دربی را رقم می زنند/ «سد»هایی که شکننده هستند – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازیکنانی که سرنوشت دربی را رقم می زنند/ «سد»هایی که شکننده هستند – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.