آهسته رانندگی کنید؛ آمار تصادفات نوروزی دهشتناک است

قربانیان تصادف سالانه ایران علیه اتحادیه اروپا

هنر مدرسه:

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فرازه در یادداشتی نوشت: اگرچه ایام عید برای بسیاری از مردم این دیار روزهای شادی است، اما متاسفانه این ایام فرخنده برای برخی خانواده ها به مصیبت غم انگیزی تبدیل می شود. چه کسی را می خواهید؟ کسانی که عزیزانشان را در یک حادثه رانندگی از دست می دهند، عیدشان به غم و شادی تبدیل به عزا می شود. این افراد تعدادشان کم نیست.

معاون اجتماعی و فرهنگی فراگر افزود: حتما این روزها به آمار تصادفات رانندگی دقت کرده اید. در کمتر از یک هفته افراد زیادی جان خود را از دست دادند و تعداد قابل توجهی معلول و مجروح شدند و غم انگیزتر این است که میزان مرگ و میر سالانه سوانح رانندگی در کشورمان برابر با مجموع مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در 27 کشور اروپایی است. آیا این آمار وحشتناک نیست؟

مدام می گفت: حتماً می گویید ماشین ها و جاده های ما کجا و ماشین ها و جاده های اروپایی کجا! بله، فاصله زیادی بین خودروهای ما و جاده وجود دارد، اما به نظر نمی رسد عوامل انسانی ما تفاوتی بین آنها ایجاد کند. به هر حال عقل به ما می گوید که اگر هر دو (جاده و ماشین) ایراد دارند، باید آن دو عیب را با همین یک عامل (رانندگی با احتیاط) جبران کنیم.

سخنگوی فراضا افزود: به سختی می توان انکار کرد که رانندگی دقیق می تواند به نجات جان افراد کمک کند. کافی است سرعت رانندگی را کنار بگذاریم و آهسته و ایمن راندن را پیشه خود کنیم و باور کنیم که «کندی یک فضیلت است». بیایید از این عید نوروز این فضیلت را به «عادت مالف» تبدیل کنیم و سهم خود را برای نجات جان و شهروندان خود انجام دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آهسته رانندگی کنید؛ آمار تصادفات نوروزی دهشتناک است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آهسته رانندگی کنید؛ آمار تصادفات نوروزی دهشتناک است"، کلیک کنید.