آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب در 5 استان غربی کشور

هنر مدرسه:

پیش از این سازمان هواشناسی برای سه شنبه 8 اسفندماه برای استان های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال، بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر کرد و به مردم این استان ها و ایام نوروز هشدار داد. مسافران در شب سال نو در مقصد.

پیش بینی هواشناسی این استان ها از احتمال زیاد بارندگی های شدید موجب افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، طغیان مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، سرریز شدن سدها، مسدود شدن جاده ها و بسته شدن جاده ها می شود. تخریب پل ها، آسیب به برخی از زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و تخریب سازه های موقت و سبک.

سامانه بارشی روز پنجشنبه از کشور خارج می شود

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، اوج فعالیت این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و اواخر وقت سه شنبه در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، شمال فارس پیش بینی می شود. غرب اصفهان و کردستان و بارندگی ادامه دارد. وزش باد پراکنده و شدید در روز پنجشنبه 11 فروردین از شمال شرق کشور حرکت می کند

پلیس راهنمایی و رانندگی: تا چهارشنبه برای سفر مناسب نیست

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرازه همچنین به هشدارهای نارنجی و قرمز جوی بویژه در استان های غربی کشور تا اول فروردین ماه اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در مدت اعلام شده شرایط مناسبی برای تردد جاده ای وجود نداشته باشد. . قاب

بر اساس پیش بینی امروز آخرین روز سال، سامانه های بارشی در نیمه غربی کشور، مرکز کشور، دامنه های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق فعال است. . نگاهی داریم به هشدار قرمز هواشناسی 5 استان مرتبط با آخرین وضعیت از جمله بارش شدید باران و وزش باد شدید در کشور.

عیلام | بارش 88 میلی متری باران باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد

در استان ایلام نیز بر اساس آخرین گزارش سازمان هواشناسی، آبدانان تا ساعت 9:30 امروز 88.6 میلی متر، ایوان 9.87 میلی متر و انجیره 84 میلی متر و برخی محورهای مواصلاتی بر اثر این بارندگی ثبت کردند. استان ها متاثر از ریزش ها هستند و با تلاش ماموران راهداری و اجرای عملیات آواربرداری، تمامی خودروهای جاده ای نگهداری می شوند.

بارندگی های بی وقفه از شب گذشته تا امروز طغیان و طغیان رودخانه ها در مناطق مختلف ایلام انجام شد و فرماندار شهرستان چوار گفت: پل ورودی روستای ریجوند در شهر چوار 2 متر باز بود. در اثر طغیان رودخانه ها ویران شد. تعمیر و نصب راه های ارتباطی.

از تخلیه روستایی در لرستان کوهدشت تا غرق شدن پل جهادگران خرم آباد.

در استان لرستان که شدت بارندگی از شب گذشته تا این ساعت شدت گرفته است، 12 خانوار روستای کمپ گنجعلی شهرستان کوهدشت به دلیل رانش زمین در منطقه به مناطق امن منتقل شده و محور آستان نیز به دلیل احتمالی مسدود شده است. خطر .

به گفته مسیولان استانی محورهای مواصلاتی اصلی استان باز است و البته از صبح امروز بارندگی شدید و بالا آمدن آب رودخانه کشکان باعث مسدود شدن راه های ارتباطی و قطع آب شرب 5 روستا شده است. حاشیه شهر سودان و راه امامزاده محمد بن حسن الیگودرز نیز مسدود شد.

همچنین به دلیل فعال شدن سامانه بارشی از روز گذشته، دبی رودخانه چهلحال به طور کلی افزایش یافته و این رودخانه در آبشار عفرین طغیان کرده و در پایین دست رودخانه خروشان کهمان قرار دارد. مراقب رودخانه باشید

در خرم آباد نیز پل جهادگران صبح امروز در پی بارش شدید باران غرق شد و سطح آب رودخانه خرم آباد بر اثر بارندگی های شبانه روز گذشته افزایش یافته و هم اکنون دبی آن 52 متر مکعب بر ثانیه است.

تمامی نیروهای امدادی در استان آماده باش هستند و 400 نیروی راهداری با 320 دستگاه خودروی سبک و سنگین آماده امداد رسانی در صورت بروز حوادث احتمالی هستند و از مسافران و گردشگران نیز درخواست می شود از سفر به مناطق گردشگری و اقامت در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. از روش های مختلف استفاده نکنید.

کهگیلو و بویرحمد 500 تیم امدادی تشکیل دادند. دبی آب رودخانه خیرآباد بیش از 200 متر مکعب در ثانیه است

در استان کهگیلوه و بویراحمد به عنوان یکی از 5 استان درگیر در هشدار قرمز هوا، از ابتدای هفته هشدار لازم صادر شده و تمامی ستادهای مدیریت بحران در آماده باش هستند.

با توجه به هشدار اورژانس استان، از شهروندان خواسته شد در مواقع بارندگی شدید از سفرهای غیرضروری و مسافری، توقف، اسکان، کمپ و چادر زدن در حاشیه و اطراف رودخانه ها خودداری کنند. سامانه در استان (دوشنبه شب تا سه شنبه شب). از جاده ها، تپه ها، دره ها، سدها و کانال ها دوری کنید و مطمین شوید که چادرها مستحکم هستند و پناهگاه ها ایمن هستند.

به گفته رییس پلیس راه استان کهگیلوه و بُر احمد، تمامی محورهای استان باز و فاقد گره ترافیکی است و در گردنه مله شور، گل زردی و جوخانه مه گرفتگی و کاهش دید گزارش شده است و رانندگان احتیاط کنند. به جاده های لغزنده

بارش ها از صبح امروز در استان آغاز شده و بر شدت آن افزوده می شود و سطح آب رودخانه ها و نهرها بالا می رود و بر اساس آخرین گزارش ها آب از رودخانه خیرآباد که یکی از منابع تامین آب کوثر است جاری شده است. سد، از 80 متر مکعب در ثانیه به 200 متر مکعب در ثانیه افزایش یافت. دومی رسید.

سازمان هواشناسی میانگین بارندگی را در 24 ساعت آینده در مناطق مختلف بیش از 100 تا 200 میلی متر پیش بینی کرده و میانگین بارندگی را تا ظهر امروز 47 میلی متر اعلام کرده است.

بیش از 500 تیم خدماتی و امدادی در نقاط مختلف به ویژه جاده ها و مناطق سیل خیز برای ارایه خدمات و پیشگیری از حوادث مستقر هستند.

آماده سازی 550 تیم امدادی چهارمحال و بختیاری ارتباط 15 روستای کوهرنگ قطع شد

در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل اخطار قرمز هوا و بارش شدید باران از شب گذشته و صبح امروز به گفته استاندار این استان ها هیچ مدیر شهری و استانی تا پایان بحران و مدیریت محل خدمت خود را ترک نمی کند. نیروهای امدادی باران، هلال با چراغ قرمز، چراغ چشمک زن و پلیس و همچنین نیروهای جهادی تا پایان تعطیلات در جاده اصلی حضور خواهند داشت.

550 تیم امدادی و 450 خودروی امدادی و ماشین آلات سبک و سنگین آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی در استان هستند و 450 نیروی راهداری نیز در آماده باش هستند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری، راه ارتباطی 15 روستای بخش موگویی و چندین روستای بخش باجفت از جمله روستای تبرک در شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه مسدود شده است.

این در حالی است که محورهای اصلی و فرعی استان باز است و با وجود اینکه امروز توصیه می شود از تردد غیرضروری در این محورها خودداری شود، تردد امکان پذیر است.

خوزستان اهواز ونیز شد; طغیان رودخانه ها و مناطق شمالی به طور متوسط 80 میلی متر بارندگی را ثبت کردند

در استان خوزستان فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته و صبح امروز در نقاط مختلف استان تشدید شده و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، ارتفاع این سامانه بیش از 200 میلی متر بارندگی داشته است. مناطق شمالی و شرقی استان و به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، خوزستان تاکنون در نواحی شمالی استان از جمله بیدروبا و حسینیه اندیمشک میانگین بارندگی را به ثبت رسانده است. 80 میلی متر.

اما بارندگی شدید، داستان آبگرفتگی معابر شهری از جمله اهواز را تکرار کرد و این سیلاب در مناطق مختلفی مانند سوسنگرد، شادگان، بهبهان، ایجه گزارش شد.

بخشی دیگر از بارندگی های امروز خوزستان طغیان و طغیان رودخانه و بر اساس گزارش ها رودخانه منجانیک در باغملک، رودخانه فصلی بخش الوار گرمسیری اندیمشک، رودخانه رباط در باغملک، رودخانه مال آقا در باغملک، رودخانه فصلی لالی، رودخانه درویشان بود. سایر رودخانه ها در مرکز باغملوک و مناطق مختلف استان با طغیان مواجه شدند.

اهواز «ونیز» شد.

کمتر از 15 میلی متر باران در اهواز بارید و همین برای ایجاد سیل کافی بود که باز هم عدم اجرای کامل پروژه های دفع آب های سطحی توسط شهرداری را به عنوان یکی از عوامل اصلی آبگرفتگی در اهواز آشکار کرد.

یک کودک بر اثر غرق شدن در رودخانه فصلی لالی جان باخت

رییس فوریت های پزشکی شهرستان لالی گفت: امروز یک کودک در منطقه عشایری به نام علی آباد پایین شهر لالی بر اثر طغیان رودخانه های فصلی در لالی بر اثر بارندگی شدید جان خود را از دست داد.

بارش باران تا فردا در خوزستان ادامه دارد

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی فعال شده از شب گذشته در استان تا صبح فردا پایدار است و بارش های خفیف تا شدید (تا اواسط امروز) و بارش شدید همراه با رعد و برق (از بعد از ظهر تا شب) را در پی خواهد داشت.

هشدار نسبت به رعد و برق احتمالی در محور کوهستانی

همچنین بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، با توجه به بارندگی در تمامی محورهای استان، هموطنان عزیز از تردد وسایل نقلیه غیرضروری در محورهای مواصلاتی و همچنین در محورهای مواصلاتی خودداری کنند. در ساعات آتی با شدت فعالیت سامانه بارشی وارد خوزستان و احتمال وقوع سیلاب از جمله استان و زایران نوروزی از اقامت در حاشیه رودخانه ها و تردد به مناطق روستایی خودداری کنند.

توصیه می شود به دلیل احتمال رعد و برق در مناطق روستایی تپه ماهور از تردد وسایل نقلیه غیر ضروری در ارتفاعات خودداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب در 5 استان غربی کشور" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب در 5 استان غربی کشور"، کلیک کنید.