20 سال آینده کمبود جنس مونث برای ازدواج خواهیم داشت!

مدیر مرکز جوانان دانشگاه علوم پزشکی یاسوز:

هنر مدرسه:

زهرا رادمنش رییس مرکز جمعیت و جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلوه و بویراحمد در خصوص شاخص جمعیت و ارزیابی تولد زنده استان کهگیلوه و بویراحمد گفت: سامانه بر اساس گزارش سیب الکترونیک، تعداد تولدهای زنده در 9 ماهه اول سال 1402 نسبت به 9 ماهه اول سال 1401 روند صعودی داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بایر احمد کهگیلوه و رییس مرکز جوانان افزود: در 9 ماهه سال 1401 هفت هزار و 983 نوزاد زنده به دنیا آمدند که 4 هزار و 295 نوزاد پسر و 3 هزار و 688 نوزاد دختر بودند. 607 مورد در پسران 7.6 درصد بیشتر است.

وی می گوید: همچنین در 9 ماهه سال 1402 تعداد 8237 فرزند متولد شد که از این تعداد 4432 پسر و 3805 دختر با 627 پسر بیشتر از دختر جمعاً 18 نفر / یعنی 3 درصد.

رادمنش بیان کرد: آمار موالید در 9 ماهه سال 1402 نسبت به 9 ماهه سال گذشته افزایش یافته است که نشان از تلاش و فعالیت های آموزشی گسترده انجام شده از سوی تمامی سطوح دانشگاه به ویژه بهورزان، ماماها است. و پرستار، مثمر ثمر بوده است.

رییس کانون جوانان معاونت بهداشت کهگیلوه و بویراحمد گفت: این رقم نسبت به ارقام ثبت احوال بالاتر است که این امر ناشی از تمایل بسیاری از خانواده هایی است که فرزندان خود را انتخاب می کنند. شهرهای همجوار مانند شیراز، اصفهان و اهواز زایمان می کنند و اقدامات لازم را برای اخذ شناسنامه در آنجا انجام می دهند.

رادمنش بیان کرد: لازم به توضیح است که در 10 سال گذشته در پی سیاست های قبلی کنترل جمعیت و تنظیم خانواده، آمار موالید در استان رو به کاهش بوده است. حدود، و از مشکل کاهش جمعیت در استان جلوگیری می شود، مشروط بر اینکه افزایش این روند موالید مستمر، کند و مستمر باشد.

وی بیان کرد: البته نگرانی برهم خوردن تعادل جنسیتی و افزایش 6.7 درصدی جنس مذکر است که در 20 سال آینده عدم وجود جنسیت زن برای گزینه ازدواج و شاخص فرزندآوری مشکل ساز خواهد شد. به طوری که شرط اصلی بچه دار شدن زنان در سنین باروری (54-10) است و به نظر می رسد اقدامات خانواده ها در تعیین جنسیت جنین و تمایل آنها به داشتن فرزند پسر باشد. تحت تاثیر قرار نگرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلوه و بویراحمد، رییس کانون جوانان گفت: توصیه می شود معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه در خصوص دلایل افزایش بررسی هایی انجام دهد. تولد پسر در دستور کار آنها قرار دارد و مسیولان مربوطه نباید به سادگی این موضوع را نادیده بگیرند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "20 سال آینده کمبود جنس مونث برای ازدواج خواهیم داشت!" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "20 سال آینده کمبود جنس مونث برای ازدواج خواهیم داشت!"، کلیک کنید.