بیاتی نیا:لژیونرِ لیگ 2 دانمارک و ته جدول یونان ثمری برای تیم ملی ندارند/من هم می توانستم در جام ملت ها بازی کنم!

معذرت خواهی چیزی را حل نمی کند

باتینیا: بدون نتیجه برای لژیونرهای لیگ دوم دانمارک و تیم ملی در انتهای جدول یونان. می توانستم در جام ملت ها بازی کنم!

ملی پوش سابق گفت: عذرخواهی بعد از حذف از جام ملت های آسیا محترم و قابل قبول است اما دردی از فوتبال ما دوا نمی کند.

محسن بیاتی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری هنر مدرسه، درباره حذف باورنکردنی تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت های آسیا 2023 پس از قبول شکست مقابل قطر میزبان، اظهار کرد: ما هیچ کار اساسی و اساسی برای فوتبال انجام ندادیم که امیدواریم بتوانیم قهرمان جام ملت های آسیا شد. وقتی نوبت به رده بندی 6 بازی تیم ملی در این تورنمنت می رسد، نیمه بهتری مقابل ژاپن داشتیم. آنقدر غرق این پیروزی بودیم که حتی قبل از شروع بازی، قطر را شکست دادیم. آماده بازی با برنده کره جنوبی و اردن هستیم. ایراد کلی در مورد فوتبال ملی ما اینجاست.

ما شلوغ ترین نیمکت خود را در جام ملت ها داشتیم

وی ادامه داد: تک تک بازیکنان ما بازی های ملی زیادی انجام داده اند، چه جام و دستاورد بزرگی که اصرار داشتیم تیمی با میانگین سنی بالا به مسابقات بفرستیم، اگر با تیم جوان می رفتیم جا مانده بودیم. بیرون اما برای اینکه بازیکنان تجربه کسب کنند و به جام جهانی راه پیدا کنند و شرایط بهتری برای حضور در این مسابقات وجود داشت.چند بازیکن جوان ما در مسابقات جام ملت ها دیده شده اند؟من با امیر کلانوی مشکلی ندارم. آنها به هر دلیلی انتخاب شدند اما دستیارانی که برای خود انتخاب کردند جای سوال دارند رحمان رضایی و آندرانیک تیموریان بازیکن ملی پوش بود اما الهاوی باید ما را به بازی لیگ برتر معرفی کند و بگوید از زمانی که همه کاره شده است کجا بوده است. نیمکت تیم ملی کی و کجا کادر فنی به سرمربی تیم ملی کمک می کند ما شلوغ ترین نیمکت جام ملت ها را داشتیم همه ایستادند و صحبت کردند نتیجه حذف با شکست باید به اندازه قطر باشد.

چه زمانی نقد کنیم که سازنده باشد؟

ملی پوش سابق اضافه کرد: وقتی فوتبال را نابود کنند هزاران نفری که با فوتبال زندگی می کنند ضرر می کنند. اگر عذرخواهی می کردید، مرا مجبور می کردید هدایت تیم ملی را برعهده بگیرم و بعد از حذفم عذرخواهی می کردید. من 46 سال دارم، شما مرا به جام ملت ها می بردید، بدنم هنوز آماده است و می توانم یک نیمه بازی کنم. من تفاوت زیادی با بازیکنان قدیمی ندارم. در پایان عذرخواهی کردم که مشکل حل نشد. می گویند ملی پوشان زحمت کشیده اند، نباید آنها را زد اما همه تیم ها زحمت کشیده اند و نسل های دیگر قبل از این نسل زحمت کشیده اند. چه زمانی نقد کنیم که سازنده باشد؟ می گویند وقتی چیزی را به کسی می سپارید چرا از او نپرسید؟ هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد. فقط به این دلیل که به تیرک دروازه برخورد کردیم به این معنی نیست که گل خوردیم. قطر هم بیشتر تلاش کرد و گل های بیشتری زد. چطور به جای مقابل قطر مقابل ژاپن شانس آوردیم؟ چون بازی خوبی مقابل ژاپن داشتیم، شانس با ما یار بود.

آیا عذرخواهی دردی را از فوتبال التیام می بخشد؟

وی خاطرنشان کرد: ژاپن بیشتر از تیم ملی ایران کار کرد و ما بهترین تیم زمین بودیم. پس حذف از تیم ملی به حیطه انصاف مربوط می شود. تا زمانی که علت مشکل را پیدا نکنیم و مسیولیت آن را به عهده نگیریم، مشکلات را نمی پذیریم. دو ماه مانده به جام جهانی کی روش را به میدان می بریم. بعد از ناکامی تیم در اختیار امیر گالن ویک قرار می گیرد و او در جام ملت ها با همین بازیکنان جام جهانی نمی تواند به فینال برسد. در عوض پارسال به غالنویک تیم ملی دادیم، تیمش جام جهانی را از دست داد، اما کیفیت تیم خوب بود و یکسری بازیکن به قطر نفرستاد، بلکه بازی به بازیکنان جوان رسید. . رقابت برخی بازیکنان در جام ملت ها برای افزایش تعداد ملی پوشان آنها بود. عذرخواهی بعد از حذف شرافتمندانه و قابل قبول است اما آیا دردی را از فوتبال ما التیام می دهد؟ این عذرخواهی باید از همه فوتبال ایران باشد و جواب ناکامی در فینال را بدهد.

لژیونرها برای بازی در خارج از ایران در نظر گرفته نمی شوند

بیتی نیا یادآور شد: عذرخواهی پایان کار نیست و باید پاسخگو باشد. خنده دار است، آنها هنوز استدلال می کنند که نسل فعلی باید تغییر کند؟ ما آنقدر بازیکنان بالای 30 سال داریم که فقط یک نیمه مقابل ژاپن بازی کردیم. سپس در جام جهانی بعدی باید با میانگین سنی 35 سال بازی کنیم. تاجیکستان، اردن، قطر، ژاپن، ازبکستان و حتی سوریه گل زدند، ما نتوانستیم ریکاوری کنیم، تیم قدیمی ما نتوانست قهرمان شود. بعد از برد ژاپن، خودمان را در مقابل قطر پیروز میدانستیم. لژیونرهای زیادی در تیم ملی حضور دارند و باید دید در کدام تیم هستند. در لیگ تایلند هم لژیونر شدم. حالا در لیگ دوم دانمارک بازیکنان انتهای جدولی یونان و … لژیونرهای بی نتیجه برای تیم ملی هستند. در خارج از ایران بازی لژیونر محسوب نمی شود، اگر می توانند قهرمان جام ملت های آسیا شوند، چرا حداقل فینالیست نشوند؟ لژیونری که نمی تواند در تیم ملی تفاوت ایجاد کند چه فایده ای دارد؟

صدای قلعه به بازیکنان نمی رسد

وی تاکید کرد: اگر قرار است یکی بعد از امیر کلانوی در بین کادر فنی صحبت کند، حق آندرانیک تیموریان است، چون او کاپیتان تیم ملی بود، رحمان رضایی، هیچکس بدون سابقه دفاعی. اگر امیر کلانوی تصمیم بگیرد که علوی صحبت کند، خودش باید پاسخگو باشد. ما اصلاً نیمکت های آرام نداریم و همه بلند می شوند. من احساس می کنم که گالنوی هنوز خوب نیست و بیمار است. صدایش به بازیکنان نمی رسد و نمی تواند فریاد بزند. او از بیماری سختی رنج می برد و تا شروع جام حوصله اش سر رفته بود. آنها باید به او کمک می کردند، نه اینکه بر او تکلیف می کردند. ضمن اینکه سرمربی تیم تا شروع بازی تصمیم می گیرد و بعد از آن بازیکنان تصمیم می گیرند. تقصیر کلانوی نیست که خلیل زاده اخراج شد. سرمربی هیچ مسیولیتی در قبال باز کردن دروازه یا بازی نکردن توپ در موقعیت های بزرگ ندارد.

امیر گلنوی از جزییات تیم خبر دارد

ملی پوش اسبق تیم ملی اضافه کرد: از همه بازیکنان و کادرفنی تیم ملی با احترام انتقاد کرده ام چرا که زحمت کشیده اند اما باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم. وقتی برنده می شویم و به همدیگر برکت می دهیم، می توانیم در صورت شکست همدیگر را مسیول بدانیم. جزییات تیم تهران و دوحه را امیر قلعه نویی می داند و به طور کلی گفتم. وقتی به بیماری کلانوی اشاره می کنم، دستیارانش باید به او کمک کنند، نه اینکه وارد مسابقه فریاد زدن شوند تا صدایش شنیده نشود و کمکی به او نشود. ناکامی تیم ملی به بازی لطمه زد. بیش از سه میلیون نفر با خوردن نان فوتبال مجروح شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیاتی نیا:لژیونرِ لیگ 2 دانمارک و ته جدول یونان ثمری برای تیم ملی ندارند/من هم می توانستم در جام ملت ها بازی کنم!" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیاتی نیا:لژیونرِ لیگ 2 دانمارک و ته جدول یونان ثمری برای تیم ملی ندارند/من هم می توانستم در جام ملت ها بازی کنم!"، کلیک کنید.