آبفای کشور هشدار داد: مراقب یخ‌زدگی کنتور‌ها باشید

آبفای کشور هشدار داد: مراقب یخ‌زدگی کنتور‌ها باشید

هنر مدرسه:

سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما و شروع بارش باران، برف، وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق مستعد به ویژه در نواحی شمالی کشور خبر داد.

یکی از مشکلاتی که با کاهش دما در نقاط مختلف کشور به ویژه در مناطق سردسیر برای مردم مشکل ایجاد می کند، مشکل یخ زدگی کنتور آب است. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه ای با استناد به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال افزایش هوا در روزهای آینده نسبت به ذخیره کنتورهای آب در برخی مناطق هشدار داد.

در متن این اعلامیه آمده است: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا از شهروندان تقاضا می شود نسبت به جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی کنتورها و انشعابات آب آنها، عایق کاری کنتورها و لوله های آبرسانی اقدامات لازم را انجام دهند. در برابر یخ زدگی موثر است و توصیه می شود لوله های سطحی را با قرار دادن پشم شیشه، گونی های کنفی و کیسه ها در محفظه کنتور عایق بندی کنید.

اگر لرز از گرما دیدید. از دادن یا ریختن مستقیم آب جوش در کنتورها یا لوله های آب داخل ساختمان یا آتش زدن دریچه ها و لوله های جداگانه آب خودداری کنید.

در صورت بروز مشکل یخ زدگی، شهروندان می توانند با سامانه تلفنی 122 سازمان آب و فاضلاب محل سکونت خود تماس بگیرند تا تیم های امدادی آبفا در کمترین زمان ممکن به مشکل رسیدگی کنند. “

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آبفای کشور هشدار داد: مراقب یخ‌زدگی کنتور‌ها باشید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آبفای کشور هشدار داد: مراقب یخ‌زدگی کنتور‌ها باشید"، کلیک کنید.