رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

مسعود بیجیکیان می گوید: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر در نگرش و عملکرد مدیران است و این امر با پشت میز نشینی محقق نمی شود، همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند.

به گزارش هنر مدرسه، پیرو نگاه و نگاه ویژه رئیس جمهور به اجرای عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اولویت های دولت چهاردهم، نخستین جلسه از طرح ویژه «محرومیت آموزشی» با حضور مسعود برگزار شد. بیجیکیان و افسران آموزش و پرورش.

در این جلسه پس از استماع گزارش تفصیلی وزیر آموزش و پرورش از آخرین وضعیت به ویژه وضعیت آموزش و پرورش در مناطق محروم کشور، سیاست هایی برای ساماندهی مدارس پیوندی، سنگی، مدارس با تراکم نیز تدوین شد. با بیش از 35 نفر، میانگین فضای آموزش و پرورش کمتر از 3 متر و پروژه های نیمه تمام و مدارس در حال ساخت، محرومیت کشور از فضاهای آموزشی مستلزم تغییر نگرش و عملکرد مدیران است و معتقدیم. آینده کشور را مدارس رقم می زنند که بتوانیم فضای آموزشی مناسب را برای همه دانش آموزان نقاط منتخب کشور ایجاد کنیم و دنیا و آخرت خود را غنی کنیم و همچنین نظام آموزشی منسوخ را تغییر دهیم و عدالت آموزشی را محقق کنیم. ، آینده کشور را نیز تضمین خواهیم کرد.

این پزشک با تکیه بر 4 اصل عدالت، روابط بین دستگاهی، مشارکت مردمی و فناوری مناسب، بر لزوم ایجاد ساختار استانی، شهرستانی، شهری و ادارات برای اجرای این طرح تاکید کرد: در معاونت روابط بین دستگاهی مسئول استانی، امام جمعه، شهرستان با استفاده از توان شوراها، شهرداری ها و حتی مدیران مدارس و معلمان در این زمینه، دولت فرمانداران و مسئولان استانی را مجبور به حمایت از این طرح خواهد کرد. و مدیران بخش آموزشی باید هر کدام مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرند.

رئیس جمهور در ادامه استفاده بهینه از مشارکت مردمی با کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیج سجندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و سایر دستگاه ها را از دیگر راهکارهای موثر در اجرای این طرح برشمرد و افزود: استفاده از کمک های مردمی و مشارکت مردمی. پیشرفت و همچنین این فعالیت ها را تسریع کرده و سرمایه اجتماعی را برای کشور تقویت می کند زیرا مردم خود را در توسعه کشور سهیم می دانند.

رئیس جمهور بر انجام «مسئولیت اجتماعی» دستگاه های مختلف اجرایی، شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازان در تامین مالی این طرح تاکید کرد و گفت: نظارت روزانه بر اجرای طرح برای بررسی میزان هماهنگی ها. الزام دیگر اجرای این طرح بر اساس برنامه زمانبندی حداکثر یک ساله سازمان ها و پیشرفت کار است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح هایی مشروط به تامین بودجه و اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد و به نتیجه نمی رسد، تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر در نگرش و عملکرد مدیران و اراده است. پشت میز نشینی حاصل نمی شود، همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند، ما حتی از ساختن مدرسه برای دانش آموزان در مناطق کم برخوردار هم ابایی نداریم و اگر چنین بینشی در بین مدیران ما نهادینه شود، اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند"، کلیک کنید.