مهاجرت پرستاران به کشور‌های عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران

مهاجرت پرستاران به کشور‌های عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران

هنر مدرسه:

گچکوبان درباره شاخص نیروی انسانی پرستاری گفت: در حال حاضر از نظر تامین نیروی انسانی در سراسر کشور با مشکل بحرانی مواجه هستیم. زمانی نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در استان خوزستان 0.63 بود اما اکنون به 0.5 کاهش یافته است، یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی.

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی

وی همچنین افزود: مشکلی که در استان خوزستان با آن مواجه هستیم، علاوه بر مشکل تامین نیرو، مهاجرت کادر پرستاری به خارج از کشور است و کشورهای حوزه خلیج فارس می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی و تنها با یک آزمون، پرستاران ما را جذب کنند که زبان عربی را می دانند. ، جذب کنید!

گچکوبان گفت: در کشوری مانند عمان حقوقی که به پرستاران ایرانی می دهند تقریباً 10 برابر بیشتر از حقوقی است که پرستاران در کشور می گیرند و علاوه بر آن اسکان مناسب و سایر امکانات رفاهی را نیز برای آنها فراهم می کنند.

عدم جایگزینی پرستاران بازنشسته

ابوطالبی عضو شورای عالی نظام پرستاری بازنشستگی و در نظر نگرفتن نیروهای جایگزین برای بازنشستگان را از دلایل کمبود پرستار عنوان کرد و گفت: سالانه 6 هزار پرستار در کشور ما بازنشسته می شوند که نتیجه آن بازنشستگی شدید است. کمبود پرسنل پرستاری در بخش بیمارستان

وی افزود: قرار بود 10 هزار پرستار در برنامه های چهارم و پنجم توسعه جذب شوند که این اتفاق نیفتاد و مقرر شد در پایان برنامه ششم توسعه نسبت تخت پرستار 2.5 باشد که این امر محقق شد. اتفاق نیفتد

درخواست 2000 پرستار برای خروج از کشور

نعزتیان رئیس سازمان نظام پرستاری درباره آمار مهاجرت پرستاران گفت: هم اکنون در سازمان نظام پرستاری 2000 گواهینامه حسن نیت (گواهی صلاحیت حرفه ای برای مهاجرت) را به پرستارانی که بهترین پرستار هستند می دهیم. کشور

نعزتیان همچنین گفت: پرستاران به طور متوسط ​​ساعتی 25 هزار تومان اضافه کار دریافت می کنند و در عین حال شیفت های سنگین و اضافه کاری اجباری را تحمل می کنند. به پرستاران پس از اتمام شیفت 80 ساعت اضافه کاری اجباری داده می شود. کار زیاد و در عین حال کم حقوق باعث نارضایتی پرستاران شده است.

پرستاران کار خود را ترک می کنند و 3 بار مهاجرت می کنند

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در سال 1402 تعداد مهاجرت پرستاران به 587 مورد رسید و این در حالی است که 1590 نفر ترک کار و 456 نفر استعفا داده اند، بنابراین ما بیشتر نگران ترک خدمت و استعفا هستیم. ما پرستارانی هستیم که نگران مهاجرت هستیم.

پرستاران از مشاغل سخت و زیان آور لذت نمی برند

رئیس سازمان نظام پرستاری درباره مشکل پرستاران گفت: با وجود مصوبه مجلس که مشاغل پرستاری را سخت و زیان آور توصیف می کند و قانون بازنشستگی مشاغل سخت، بازنشستگی پس از 25 سال خدمت را تجویز می کند، هیچ کدام از این موارد صادق نیست. پرستاران بخش دولتی هنوز از این مزیت برخوردارند.

مالیات پلکانی و عدم بازپرداخت حقوق پرستاران

نگاتیان: به دلیل موضوع مالیات فارغ التحصیلی پرستاران شاغل در 2 بیمارستان باید 8 تا 9 میلیون تومان مالیات بپردازند که رقم بسیار قابل توجهی است. سال گذشته مجلس ترمیم حقوق کارکنان وزارت بهداشت را پیش بینی کرده بود اما این ترمیم در مصوبه پرستاران لحاظ نشد.

وی افزود: از سوی دیگر از محل بودجه دولتی و درآمدهای خصوصی تامین می شد در حالی که بیمارستان ها توان پرداخت این مبالغ را نداشتند.

تصدی پرستاران در دولت و مجلس

رئیس سازمان نظام پرستاری از مهلت رسیدگی پرستاران در دولت و مجلس برای رسیدگی به نگرانی ها خبر داد و افزود: در 2 ماه گذشته شورای امنیت ملی، رئیس کمیسیون بهداشت، وزیر بهداشت و پرستاری و… سازمان نظام به مطالبات پرستاران ورود کرد و سازمان نظام پرستاری به گردش استانی رفت و به پرستاران قول داد که تا روز پرستار این دغدغه ها را پیگیری کند.

هشدار به مسئولان؛ نظام سلامت با چالش بزرگی مواجه است
وی ادامه داد: به مسئولان گوشزد می کنیم که باید ظرف 1.5 تا 2 ماه آینده که مصادف با روز پرستار است، پاسخ معتبری به جامعه پرستاری بدهیم.

وی هشدار داد: پرستاران باید حداقل ۲ یا ۳ موضوع مهم را در اسرع وقت قبل از روز پرستار رسیدگی کنند که زمان زیادی باقی نمانده است در غیر این صورت نظام سلامت با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهاجرت پرستاران به کشور‌های عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهاجرت پرستاران به کشور‌های عربی با حقوق ۱۰ برابر ایران"، کلیک کنید.