ماجرای پیشنهاد وزیر اقتصاد برای وام ازدواج غیرنقدی چه بود؟

ماجرای پیشنهاد وزیر اقتصاد برای وام ازدواج غیرنقدی چه بود؟

افزایش صف متقاضیان دریافت وام ازدواج در دوره گذار از دولت سیزدهم به چهاردهم و در پی هشدار سازمان بازرسی بانک مرکزی در روزهای اخیر، همتی وزیر اقتصاد در اولویت بازپرداخت وام قرار گرفت. وام، تنها چند روز پس از شناسایی، از سوی وزارتخانه و شورای هماهنگی بانک پیشنهاد شد تا در صورت امکان، بخشی از وام ازدواج را پرداخت کنند. متقاضیان لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان را به صورت «غیر نقدی» و به صورت اقساطی خریداری می کنند. مشخص نیست که این زوج چقدر این پیشنهاد را می پذیرند.

به گزارش هنر مدرسه، بر اساس قانون بودجه سال 1403، وام ازدواج دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال 350 میلیون تومان و برای سایر زوجین واجد شرایط 300 میلیون تومان بود، اما نحوه اجرا و بازپرداخت این وام به متقاضیان به گونه ای بود که در ابتدا در ماه بین 2 سال فقط 45000 وام ازدواج پرداخت شده و تا 29 ژوئن 174000 نفر در نوبت بودند.

با توجه به حجم زیاد معوقات، نه تنها پرداخت وام ازدواج ساماندهی شد، بلکه این رقم در اوایل مردادماه به 270 هزار نفر رسید و مدت بازپرداخت که حداکثر یک ماهه بود به سه ماه افزایش یافت. ; در همین زمینه سینا کلهره معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تمدید مهلت بازپرداخت «وام ازدواج» گلایه کرد و در عین حال به هنر مدرسه گفت: متأسفانه اخیراً بانک ها کوتاهی کرده اند. وام ها و همه دستاوردهای دولت برای کاهش عقب ماندگی ها» وام عروسی داشتیم که در دو سه هفته اخیر له شده است.

در نهایت این موضوع منجر به تذکر بانک مرکزی به بانک ها و اخطار سازمان بازرسی به روسای بانک مرکزی شد.

با گذشت زمان مسعود بیجیکیان به کابینه دولت چهاردهم معرفی و عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شد. وی چند روز پس از ورود به این وزارتخانه در نشستی با اعضای شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی، پرداخت وام ازدواج را در اولویت قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس بر تسهیل بازپرداخت وام تاکید کرده است. وام ازدواج و تاکید: به دلیل محدودیت منابع بانک. در این راستا باید طرحی از سوی اداره زیرمجموعه بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی ارائه شود تا در صورتی که بخشی از وام ازدواج به صورت نقدی پرداخت شود. ممکن است. زوج های جوان جهت پرداخت اقساطی و اقساطی لوازم خانگی ضروری به متقاضیان معرفی شوند.

وی در تشریح این مشکل با اشاره به صف 300 هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک های کشور، پیشنهاد کرد امکان ارائه کالای خانگی به زوج های جوان علاوه بر پرداخت نقدی نیاز به بررسی دارد. وام

وی افزود: وام ازدواج در سال جاری با وجود افزایش دارایی های بانک کرج الحسنه به 300 میلیون افزایش یافت و به دلیل سایر تعهدات بانک ها به کندی و با تاخیر وام ازدواج را پرداخت می کنند که با اعتراض نمایندگان مجلس مواجه شد.

وزیر اقتصاد گفت: بنابراین این طرح در صورت اجرایی شدن می تواند به صورت اختیاری راه را برای زوج های جوانی که عجله دارند و منتظر وام ازدواج هستند، برای تهیه کالای مورد نیاز خانه برای تشکیل خانواده هموار کند. باز هم تاکید می کنم بانک ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی بازپرداخت وام ازدواج هستند و تغییری در شرایط و مقررات بازپرداخت وام ازدواج ایجاد نشده است.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای پیشنهاد وزیر اقتصاد برای وام ازدواج غیرنقدی چه بود؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای پیشنهاد وزیر اقتصاد برای وام ازدواج غیرنقدی چه بود؟"، کلیک کنید.