احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود

احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود

هنر مدرسه:

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی با اشاره به شدت ناپایداری موسمی به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب، بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و خاک در برخی نقاط استان های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود. جنوب کرمان

در این اقلیم طغیان فصلی رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی معابر، ایجاد رانش و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش دید افقی، آسیب به سازه های موقتی است. و محصولات کشاورزی دور از آن انتظار نمی رود.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از هرگونه وسیله نقلیه و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کمپینگ و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، چرای دام و تردد عشایری. سواحل و مرتفع رودخانه ها، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، افتتاح آبراه ها و پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، راه سازی، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی. کمک کند و توصیه کند

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از اواخر وقت جمعه تا دوشنبه شب (دوم تا پنجم شهریور) حداکثر سرعت وزش باد لحظه‌ای به محدوده 24 گره و حداکثر ارتفاع موج در مناطق ساحلی به 1.5 متر افزایش می‌یابد. مناطق و استان های فراساحلی گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر پیش بینی می شود.

اثرات این مخاطرات آب و هوایی شامل خطر غرق شدن برای شناگران، احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری، تلف شدن ماهی در قفس، آسیب به قایق های کوچک تفریحی و مسافربری و کشتی های سبک و اختلال در کشتیرانی و فعالیت های ساحلی و دریایی است. بنابراین سازمان هواشناسی توصیه می کند شنا و فعالیت های تفریحی و تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک را ممنوع و تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین را محدود کرده و اقدامات لازم را برای فعالیت های دریایی انجام دهد.

به گزارش هنر مدرسه، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که یک رویداد جوی اثرات منفی و بالقوه ایجاد خسارت داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه مسئول برای مقابله با یک رویداد مخرب صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک رویداد جوی رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان/ دریای خزر مواج می‌شود"، کلیک کنید.