تاکنون موردی از آبله میمونی در ایران شناسایی نشده است

تاکنون موردی از آبله میمونی در ایران شناسایی نشده است

هنر مدرسه:

دکتر بابک عشراتی گفت: آبله میمون یک بیماری پوستی است که علائم اولیه آن تب و بدن درد به دنبال آن لکه های قرمز روی گردن، بدن و دست ها است و این ضایعات تبدیل به تاول هایی مانند آبله مرغان می شود.

وی همچنین گفت: ضایعات پوستی در آبله میمون بزرگتر از تاول های آبله مرغان است و غدد لنفاوی گردن کمی متورم است. راه انتقال آبله میمونی بیشتر از طریق تماس با پوست است و در صورت تماس ترشحات تاول ها با پوست، بیماری سرایت می کند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر درمان خاصی برای آبله میمون وجود ندارد و بیمار بهبود می‌یابد، گفت: کسانی که سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند ممکن است منجر به مرگ شود. بیماری. شکل آبله میمون است و کمتر از یک درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند می میرند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهترین راه پیشگیری از آبله میمون را رعایت فاصله بین بیماران و افراد سالم دانست و گفت: ایزوله کردن بیماران به ویژه در مواقعی که ضایعات پوستی در بدن وجود دارد بسیار مهم است، زیرا این امر زمانی که احتمال انتقال بیشتر است.

وی با اشاره به شیوع آبله میمون از کشورهای آفریقایی و عدم شناسایی بیماران آبله میمونی در کشور، یادآور شد: در موج قبلی این بیماری که دو سال پیش بود، موردی از یک بیمار آبله میمون نیز وجود داشت. . در ایران موج جدید این بیماری عمدتاً در کشورهای آفریقایی است، اما سه مورد از این بیماری در پاکستان نیز گزارش شده است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پی گزارش آبله میمون در پاکستان از اورژانس بهداشتی در کشورمان خبر داد و گفت: به مراکز مراقبت مرزی در سراسر کشور هشدار داده ایم که بیمارانی از شرق و غرب. مرزهایی که از کشور ما عبور می کنند را می توان با علائم آبله میمون شناسایی کرد.

عشرت شهری به زائران توصیه می کند که نه تنها برای آبله میمون، بلکه برای سایر بیماری های عفونی، اسهالی و تنفسی نیز بهداشت فردی را رعایت کنند و ضمن شستن مداوم دست ها با آب و صابون و یا حتی مواد ضدعفونی کننده، از ازدحام جمعیت خودداری کنند. ماسک بزن

وی خاطرنشان کرد: اگر زائران و مردم این بیماری را با علائمی مانند تاول در بدن یا صورت مشاهده کردند باید از آن فاصله بگیرند که می تواند یک متر باشد و البته بهتر است به فرد بیمار نشان داده نشود. از اجتماعات و مکان های شلوغ استراحت کنید

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: انتقال و شیوع بیماری آبله میمونی ربطی به فصل گرما و فصل خاصی ندارد. راه انتقال این بیماری بیشتر از طریق پوست و تماس نزدیک است. بزاق دهان اگر روی پوست آسیب دیده وارد شود می تواند راهی برای عفونت باشد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ساخت کیت تشخیص آبله میمون در انستیتو پاستور ایران گفت: بهترین و سریع‌ترین راه برای تشخیص این بیماری، تشخیص علائم است، زیرا آنها چند روزی است، ارسال نمونه ها از نقاط مختلف کشور برای آزمایش به انستیتو پاستور زمان می برد.

عشرتی ادامه داد: هنوز واکسن خاصی برای این بیماری وجود ندارد، نه در کشور ما و نه در بسیاری از کشورها و تحقیقات زیادی در مورد دو نوع آبله میمون وجود دارد که با یکدیگر تفاوت دارند.

وی با اشاره به اینکه آبله میمونی در دنیا قبل از 18 سالگی دیده شده است، گفت: موارد تایید شده این بیماری عمدتا در بین افراد 18 تا 48 سال بوده و افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا به آبله میمون هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکنون موردی از آبله میمونی در ایران شناسایی نشده است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکنون موردی از آبله میمونی در ایران شناسایی نشده است"، کلیک کنید.