اسید لاکتیک عامل درد عضلانی پس از تمرین نیست

اسید لاکتیک عامل درد عضلانی پس از تمرین نیست

بسیاری از افراد پس از تمرین دچار درد عضلانی می شوند و این وضعیت می تواند برای آنها ناامید کننده باشد و حتی در برخی موارد آنها را از ادامه ورزش منصرف کند.

به گزارش هنر مدرسه، درد عضلانی معمولا در روزهای بعد از تمرین شدید ظاهر می شود و به تدریج از بین می رود. اگرچه عجیب به نظر می رسد که هیچ دلیل پزشکی برای چنین پدیده رایجی پیدا نشده است، اما جامعه علمی مکانیسم های مسئول درد عضلانی را شناسایی نکرده است. مانند هر چیزی که مربوط به احساس درد است، درک درد عضلانی شامل بررسی فرآیندهای بیولوژیکی پیچیده است.

درد در درجه اول یک تجربه ذهنی است که از تفسیر سیگنال های حسی توسط سیستم عصبی ناشی می شود. دانشمندان مکانیسم‌های بیولوژیکی زیادی را برای توضیح منشأ درد عضلانی پیشنهاد کرده‌اند و اتفاق نظر فعلی بر این است که چندین رویداد در آن دخیل هستند. همچنین برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، «اسید لاکتیک» هیچ ربطی به آن ندارد.

پس از یک تمرین شدید و به خصوص پس از انقباضات غیر طبیعی (انقباضاتی که شامل مقاومت در برابر کشش است، مثلاً هنگام بالا رفتن از پله ها)، ضایعات بسیار کوچک و میکروسکوپی در کوچکترین واحدهای بافت ماهیچه ای مخطط به نام “سارکومر” در بدن ما ایجاد می شود.

اما خود ضایعات دردناک نیستند، زیرا فقط پس از ورزش ظاهر می شوند، در حالی که درد عضلانی معمولاً در عرض 24 تا 48 ساعت رخ می دهد.

از سوی دیگر، این ریز آسیب‌ها باعث ایجاد مجموعه‌ای از رویدادهای فیزیولوژیکی در طول ساعت‌ها و روزهای ورزش شدید یا غیرطبیعی می‌شوند.

علاوه بر این رویدادهای فیزیولوژیکی، آسیب های کوچک منجر به اثرات عملکردی مانند کاهش قدرت، افزایش سفتی یا تورم عضلانی قابل مشاهده می شود. با این حال، به نظر می رسد هیچ یک از این نشانگرها به طور کامل با درک درد مرتبط نیستند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که مکانیسم های متعددی برای ایجاد درد در تعامل باشند.

خود سیستم عصبی نقش مهمی در درد عضلانی دارد. بدون درد عضلانی این وضعیت نتیجه سیگنال درد – سیگنال هشدار – تفسیر دریافت شده توسط مغز است.

چگونه از درد جلوگیری کنیم؟

به گزارش نشریه ویژه «مدیکال اکسپرس»، درد عضلانی جای نگرانی نیست و معمولا در عرض چند روز از بین می رود. با این حال، اثرات عملکردی، مانند کاهش قدرت، گاهی اوقات می تواند کمی بیشتر طول بکشد (به ویژه زمانی که تمرین شدید است) و ناپدید شدن درد عضلانی شاخص خوبی برای ریکاوری عضلات نیست.

بهترین راه برای جلوگیری از درد عضلانی این است که با تمرینات تدریجی آماده شوید. از آنجایی که ماهیچه‌های اندام بسیار سازگار هستند، قرار گرفتن در معرض یک ورزش باعث می‌شود تا در برابر آسیب‌های عضلانی آتی ناشی از استرس‌های دیگر بسیار مقاوم‌تر شود.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسید لاکتیک عامل درد عضلانی پس از تمرین نیست" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسید لاکتیک عامل درد عضلانی پس از تمرین نیست"، کلیک کنید.