ماندگاری گرما و تداوم آلودگی هوا

ماندگاری گرما و تداوم آلودگی هوا

هنر مدرسه/اصفهان کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با اولین روزهای دومین ماه تابستان تا روز سه شنبه با افزایش تدریجی دما و تا پنجشنبه با آلودگی هوا مواجه هستیم.

محمدرضا رفیعی در گفت وگو با هنر مدرسه، اظهار کرد: دمای هوای اصفهان در روزهای دوشنبه و سه شنبه (اول و دوم مردادماه) به تدریج یک تا سه درجه افزایش می یابد. این روند افزایش دما و تداوم گرما در واقع شمال، شرق و تا حدودی مرکز استان را در بر می گیرد.

او اعلام کرد هشدار زرد وی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا باید توجه داشت که استفاده از حامل های انرژی نیز افزایش می یابد. با احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها و خسارت به بخش کشاورزی و دامداری، احتمال گرمازدگی به ویژه در میان گروه های آسیب پذیر در حال افزایش است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان رعایت نکاتی را در روزهای آینده ضروری می داند و یادآور می شود: مدیریت مصرف آب و برق در این ایام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از استحمام و فعالیت بدنی نامربوط در طول روز، به ویژه در اوایل روز، باید اجتناب شود. گروه های حساس باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند.

رافعی افزود: آبیاری مزارع و باغات در فصل گرما بسیار مهم است. شایان ذکر است وزش باد و تولید گرد و غبار همراه با آن از ابتدای مرداد تا روز پنجشنبه (14 مرداد) ادامه دارد و خلاصه هوا آلوده است. کاهش دید و کیفیت هوا در شمال، شرق و مرکز استان ادامه دارد.

وی با تاکید بر احتمال بالای اختلال در تردد در شرق استان توصیه می کند: در جاده ها مراقب باشید و رانندگی را فراموش نکنید و به سرعت توجه کنید. در این مدت از ارتفاعات بالا نروید. همچنین هرگز در کنار ساختمان های ناتمام، درختان قدیمی و سازه های موقت توقف نمی کنید.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماندگاری گرما و تداوم آلودگی هوا" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماندگاری گرما و تداوم آلودگی هوا"، کلیک کنید.