مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

از فروریختن مرگبار یک ساختمان مدرسه در نیجریه تا گزارش سازمان ملل در مورد عدم ایمن سازی میلیون ها کودک در سال 2023، آنها از مهمترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته گذشته بودند.

به گزارش هنر مدرسه، رویدادها، یافته ها و موضوعات مهم در حوزه بهداشت جهانی و رویدادها و برنامه های زیست محیطی نیز در رأس رویدادهای اجتماعی جهان در هفته گذشته قرار گرفت.

رویدادهای دیگری مانند بارندگی و سیل در افغانستان و یا دستگیری قاتلان 42 زن در کنیا بخشی دیگر از اخبار منتخب اجتماعی جهان در مدت مذکور است.

ریزش ساختمان مدرسه در نیجریه 22 دانش آموز جان باختند

مقامات محلی در نیجریه گفتند که به دلیل سقوط مدرسه دست کم 22 کودک در ایالت فلات این کشور جان خود را از دست داده و بیش از 130 نفر زخمی شده اند.

آکادمی سنت در جوس، پایتخت ایالت، صبح روز جمعه در حالی که دانش‌آموزان داخل مدرسه بودند و کودکان زیر آوار مدفون بودند، فروریخت.

امدادگران داوطلب از حفار، چکش و دست برهنه برای شکستن بتن ساختمان های فروریخته و برداشتن میله های آهنی برای رسیدن به بسیاری از افراد گرفتار استفاده کردند.

پلیس به خبرنگاران گفت که حداقل 22 کودک در ریزش ساختمان مدرسه جان خود را از دست دادند و بسیاری دیگر در بیمارستان های محلی مداوا شدند.

این طوفان خسارات زیادی در آلمان به بار آورد

طوفان های شدید همراه با تگرگ و رعد و برق وضعیت بحرانی را در بخش هایی از آلمان ایجاد کرده است. برخی مناطق و شهرهای ایالت های «بایرن»، «نوردراین وستفالن» و «زاکسونی» دچار سیل شدند.

طوفان سنگین باز هم این امر به بخش های بزرگی از آلمان آسیب زد. در ایالت بایرن، پلیس و ادارات آتش نشانی بی وقفه کار می کردند.

رسانه های آلمان از صدها عملیات پلیس و خدمات آتش نشانی به ویژه در ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ، نوردراین-وستفالن، نیدرزاکسن و زاکسن خبر دادند.

در بسیاری از موارد جاده ها به دلیل بارندگی مداوم پر آب شده اند. مشخص است که امداد و کمک های اضطراری به دلیل سقوط درختان دیر به دست مردم رسید.

بارندگی های شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است

مقامات محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تایید کردند که دست کم 35 نفر جان باخته اند. باران شدید آنها روز دوشنبه در این ولایت کشته شدند.

یک مقام محلی در ولایت ننگرهار گفت که در نتیجه این پدیده طبیعی حدود 250 تن زخمی شده اند.

مقامات محلی گفتند که پنج عضو یک خانواده در میان کشته شدگان بر اثر ریزش سقف در ولسوالی سرخرود هستند.

گزارش شده است که زنان و کودکان در میان کشته شدگان و مجروحان هستند.

میلیون ها کودک در سال 2023 واکسینه نمی شوند

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از سال گذشته، 1.45 میلیون کودک در سراسر جهان واکسن سه گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه از مطالعه حذف شدند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در سال 2023، سه برابر بیشتر از سال‌های گذشته واکسن‌های مهم دریافت می‌کنند. دیفتری، کزاز و سیاه سرفه مستثنی هستند.

بیشتر این کودکان در مناطقی زندگی می کنند که تحت تاثیر جنگ و خشونت های منطقه ای قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، یک میلیون و 400 هزار و 500 هزار کودک در سال 2023 از واکسیناسیون مهم محروم شده اند، در حالی که این تعداد در سال 2022 به یک میلیون و 390 هزار کودک رسیده است.

یک قاتل زنجیره ای در کنیا دستگیر شد. 42 زن کشته شدند

پلیس کنیا روز دوشنبه یک نفر را دستگیر کرد قاتل حرفه ای او به قتل 42 زن از جمله همسرش اعتراف کرد.

این مرد 33 ساله کنیایی پس از کشف چندین جسد در معدنی در نایروبی، پایتخت کنیا، دستگیر شد.

به گفته پلیس کنیا تاکنون جسد 9 زن در این معدن کشف شده است.

امین محمد، رئیس اداره تحقیقات جنایی کنیا گفت: ما با یک قاتل زنجیره ای روانی روبرو هستیم که هیچ احترامی برای جان انسان قائل نیست.

به گفته محمد، قاتل زنجیره ای به نام «کالینز زومیسی» به خیانت به 42 زن، کشتن آنها و انداختن جسد آنها در معدن اعتراف کرد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در تورنتو، کانادا

بارندگی بی سابقه در تورنتو این نتیجه 3 طوفان بزرگ بود که بخش‌هایی از شهر را آب گرفت و منجر به قطع برق و سرگردانی رانندگان در بزرگراه‌ها شد.

محیط زیست کانادا گزارش داد که این شهر روز سه شنبه نزدیک به 100 میلی متر باران دریافت کرد و رکورد روزانه ثبت شده در سال 1941 را شکست.

تصاویر و ویدئوها حاکی از جاری شدن سیل شدید در نقاط مختلف شهر با خودروهای تقریباً غرق شده است.

علاوه بر این، به گفته شرکت “تورنتو هیدرو”، باران برق بیش از 167000 مشترک را قطع کرد.

حدود 40 درصد موارد جدید سرطان در ایالات متحده قابل پیشگیری هستند

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط انجمن سرطان آمریکا، حدود 40 درصد موارد جدید سرطان و تقریباً نیمی از مرگ و میر افراد بالای 30 سال در ایالات متحده مربوط به عوامل خطر قابل پیشگیری است.

به طور کلی، کارشناسان 18 عامل خطر قابل اصلاح را برای 30 نوع سرطان شناسایی کرده اند. به گفته آنها، این عوامل با 700000 مورد جدید سرطان و بیش از 262000 مرگ در سال 2019 مرتبط بوده است.

مدیر ارشد انجمن سرطان آمریکا، دکتر. عارف کمال تاکید کرد: افراد با تغییر سبک زندگی می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

دکتر کمال گفت: اگرچه سرطان به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما نقش سبک زندگی در ایجاد این بیماری را نباید دست کم گرفت.

واژگونی اتوبوس مرگبار در پرو

وزارت کشور پرو در شبکه های اجتماعی زیر اعلام کرد اتوبوس واژگون شد که در حال عبور از یک منطقه تپه ای بود که منجر به کشته شدن حداقل 26 نفر و زخمی شدن 14 نفر دیگر شد.

روز سه شنبه، در بزرگراهی در منطقه کوهستانی آند در اطراف شهر Ayacucho، در مسیر لیما، پایتخت پرو، اتوبوس از ریل خارج شد و واژگون شد و حدود 200 متر از یک شیب سقوط کرد.

به گفته مسئولان، علت این حادثه همچنان در دست بررسی است.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت"، کلیک کنید.