محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت

محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت

هنر مدرسه:

امام حسین (ع) روز دوشنبه درگذشت دکتر محمود اشرفی رئیس بیمارستان اصفهان را تایید کرد و گفت: وی از بنیانگذاران جراحی اطفال در اصفهان بود که در سال 1373 بخش جراحی اطفال را در بیمارستان امین افتتاح و جراحی اطفال را راه اندازی کرد. بخش در سال 1377 بخش جراحی در بیمارستان الزهرا افتتاح شد

دکتر مهرداد معمارزاده افزود: مرحوم دکتر محمود اشرفی نیز با اشتیاق در طرح توسعه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان همکاری کرد و در سال 1388 نیز بخش کودکان بیمارستان امام حسین (ع) را راه‌اندازی کرد و در فعالیت‌های خیریه شرکت کرد.

وی ادامه داد: مرحوم اشرفی از اعضای هیئت امنای خیریه استانی «محمق» و از حامیان سلامت کودکان بود و تمام زندگی خود را وقف کودکان کرد.

معمارزاده گفت: دکتر محمود اشرفی به مدت سه سال از سرطان روده رنج می برد که صبح امروز پس از تحمل این بیماری در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.

دکتر محمود اشرفی در سال 1321 در روستای مهاباد از توابع شهرستان اردستان به دنیا آمد و در سال 1347 در رشته پزشکی عمومی تحصیل کرد و در سال 1363 مدرک تخصصی و فوق تخصصی خود را در رشته جراحی نوزادان از دانشگاه تهران دریافت کرد.

او عضو انجمن پیوند اعضا ایران، انجمن جراحان پیوند اعضا اطفال آمریکا و انجمن جراحان اطفال ایران و آسیا بوده و کتاب ها و مقالات علمی زیادی در زمینه کودکان و اطفال تألیف کرده است.

مرحوم اشرفی نیز از اولین پزشکانی بود که در دوران جنگ تحمیلی خدمات بسیاری را برای درمان جانبازان و مجروحان ارائه کرد و متخصصان و پزشکان برجسته بسیاری را تربیت کرد.

مراسم تشییع پیکر این پزشک برجسته ایرانی روز چهارشنبه در بهشت ​​زهرای تهران برگزار می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محمود اشرفی، بنیانگذار جراحی کودکان اصفهان درگذشت"، کلیک کنید.