بانک‌ها از نفت و گاز دل نبریدند

بانک‌ها از نفت و گاز دل نبریدند

بانک های بزرگ از زمان توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015، 6.8 تریلیون دلار برای سوخت های فسیلی تامین مالی کرده اند.

به گزارش هنر مدرسه، با وجود فشار فزاینده بر شرکت های نفت و گاز برای توقف تامین مالی در حمایت از تلاش های بین المللی برای کربن زدایی، بسیاری از بانک های بزرگ به تامین مالی شرکت های سوخت فسیلی ادامه می دهند. گزارش اخیر شبکه اقدام جنگل آمریکا (RAN) و همکارانش نشان می دهد که در سال های پس از توافق پاریس در سال 2015، 60 بانک خصوصی بزرگ جهان 6.8 تریلیون دلار به منابع سوخت فسیلی اختصاص داده اند. در طول هشت سال گذشته، نزدیک به 3.3 تریلیون دلار برای توسعه سوخت های فسیلی هزینه شده است. این بانک ها بیش از 4200 شرکت سوخت فسیلی را با وام و معاملات اوراق بهادار یا پذیره نویسی حمایت کردند. در سال 2023، پس از اینکه بسیاری از بانک‌های بزرگ متعهد شدند که تامین مالی شرکت‌های نفت و گاز را کاهش دهند یا پایان دهند، تامین مالی شرکت‌های سوخت فسیلی به 705 میلیارد دلار رسید که 347 میلیارد دلار آن برای توسعه بود.

این گزارش نشان می دهد که بانک جی پی مورگان چیس بزرگترین تامین کننده تامین مالی سوخت های فسیلی است و در سال 2023 به شرکت های سوخت فسیلی 40.8 میلیارد دلار کمک مالی کرده است. بعد از آن بانک میزوهو ژاپن با 37 میلیارد دلار تامین مالی قرار گرفت که 18.8 میلیارد دلار آن برای توسعه سوخت های فسیلی بود. سیتی بانک نیز کمک بزرگی است و از سال 2016 نزدیک به 204 میلیارد دلار به شرکت های سوخت فسیلی پرداخت کرده است. این در حالی است که «دویچه بانک»، حدود 13.4 میلیارد دلار، «دی.

موسسات بانکی آمریکایی بزرگترین تامین کنندگان مالی در بخش سوخت های فسیلی هستند و 30 درصد از تامین مالی را در سال 2023 به خود اختصاص خواهند داد. بانک جی پی مورگان در پاسخ به این گزارش اعلام کرد که یکی از بزرگترین تامین کنندگان مالی شرکت های انرژی سنتی و انرژی پاک در جهان است.

در همین حال، بانک آمریکا، سومین سرمایه گذار بزرگ سوخت های فسیلی جهان، گفت که در تامین مالی انتقال انرژی پیشرو در بازار است.

بر اساس گزارش Oilprice، با وجود فشار فزاینده دولت ها و طرفداران محیط زیست برای کاهش تامین مالی سوخت های فسیلی در حمایت از گذار سبز، بسیاری از بزرگترین بانک های جهان به تامین مالی شرکت های سوخت فسیلی ادامه می دهند. با این حال، هنوز مشخص نیست که چقدر بودجه به بخش انرژی در حال گذار کمک می کند در مقایسه با اینکه چقدر به سوخت های فسیلی اختصاص می یابد. شفافیت بیشتر این بانک‌ها می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا بفهمند منابع مالی به کجا می‌رود و بانک‌ها را برای تغییر تحت فشار قرار دهد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بانک‌ها از نفت و گاز دل نبریدند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بانک‌ها از نفت و گاز دل نبریدند"، کلیک کنید.