فرهنگ‌سازی کاهش مصرف پلاستیک از شهرداری تهران آغاز شود

فرهنگ‌سازی کاهش مصرف پلاستیک از شهرداری تهران آغاز شود

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران باید ابتدا فرهنگسرا برای کاهش استفاده از پلاستیک در پایتخت راه اندازی کند.

سوده نجفی در گفت وگو با هنر مدرسه. وی با اشاره به جلسه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر مصوبه کاهش استفاده از پلاستیک در شهرداری تهران، حفظ محیط زیست را امری مهم و حیاتی دانست و کاهش استفاده از پلاستیک را یکی از راه های آن دانست. ، و گفت: در این راستا شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای برای کاهش استفاده از پلاستیک در شهرداری تهران داشته و کمیته ای برای برنامه ریزی آن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد حذف پلاستیک بی نتیجه است. اما همانطور که در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آمده است باید اقدامات موثری برای کاهش آن انجام دهیم. این مصوبه مختص شهرداری ها است و باید در شهرداری ها اجرا شود و به این ترتیب می توانیم آن را به سایر ادارات تعمیم دهیم.

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی مجموعه های شهرداری تهران افزود: بر اساس مصوبه جلسه قبلی این کمیته، وظایفی بر عهده برخی سازمان ها، ادارات کل و شرکت ها بود که ما به آنها پرداختیم. امروز باید محقق می شد و پس از 6 جلسه سه ماهه همچنان موثر هستیم عدم رسیدن به برنامه عمل قابل قبول نیست و متاسفانه برخی از گروه های ذینفع در این جلسات حضور نمی یابند.

نجفی تاکید کرد: برای کاهش استفاده از پلاستیک در تهران، فرهنگ‌سازی باید ابتدا مجتمع‌های شهرداری را که مصوبه شورای اسلامی شهر در این راستا است، محقق کند و سپس بر اساس این امر توسط سایرین انجام شود. مجتمع ها او در خارج از تهران شهرداری ها را به کاهش استفاده از پلاستیک تشویق کرد.

عضو ناظر شورای شهر کمیته برنامه ریزی و نظارت بر تصمیم کاهش مصرف پلاستیک یادآور شد: یکی از روزهایی که شاهد استفاده چشمگیر از ظروف پلاستیکی در سراسر کشور به ویژه تهران هستیم، ماه محرم است. ، که جدا از آسیب رساندن به سلامت شهروندان، دوستدار محیط زیست است و از سوی دیگر جمع آوری این ظروف پلاستیکی که بیشتر لیوان های یکبار مصرف هستند برای نظافتچیان زحمت کش شهر سخت و زمان بر است.

نجفی در پایان گفت: شهرداری در راستای تصمیم شورا می تواند طرح و برنامه ای برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه کند تا سایر شهرها و کلانشهرها نیز از تهران و متاسفانه چنین طرحی الگوبرداری کنند. هنوز آن را ندیده ام

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرهنگ‌سازی کاهش مصرف پلاستیک از شهرداری تهران آغاز شود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرهنگ‌سازی کاهش مصرف پلاستیک از شهرداری تهران آغاز شود"، کلیک کنید.