نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر

نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: آتش سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان ولی سور رخ داد و 70 نفر نجات یافتند.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با هنر مدرسه وی با اشاره به حادثه امروز در خیابان ولیعصر تهران گفت: امروز ساعت 14 و 34 دقیقه وقوع یک فقره آتش سوزی در یک ساختمان اداری به آدرس خیابان ولیعصر در خیابان دمشق به سامانه 125 و بلافاصله 5 اعلام شد.مدیرعامل ایستگاه آتش نشانی و مدیران ارشد عملیات نیز به همراه ماشین های آتش نشانی در محل حضور داشتند.

وی همچنین افزود: آتش نشانان در مدت چهار دقیقه پس از حادثه با حضور در محل متوجه شدند در یک ساختمان اداری با 13 طبقه و 5 طبقه منفی، موتورخانه در طبقه منفی 5 و اقلام دیگری مانند مخزن بزرگ 1000 لیتری گازوئیل وجود دارد. و یک مخزن بزرگ در آنجا نگهداری می شد. یک مخزن 1000 لیتری آتش گرفت و کل ساختمان در دود غلیظی فرو رفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران و خدمات ایمنی ادامه داد: گروهی از آتش نشانان موفق شدند به موقع وارد طبقه منفی پنج شده و از سرایت آتش به یک مخزن بزرگ جلوگیری کرده و آتش را مهار کردند.

ملکی بیان کرد: همچنین گروهی دیگر از آتش نشانان به کمک ساکنان ساختمان رفتند و 7 نفر را که در کابین آسانسور گرفتار شده بودند رها کردند. همچنین تعدادی از افراد به سرعت تخلیه و تعدادی نیز در مکان امنی پشت درهای بسته در طبقه بالای ساختمان نگهداری شدند تا برای نجات این افراد آتش را خاموش کنند و خوشبختانه هیچ آسیبی ندیدند و عملیات در ساعت 16 به پایان رسید. : 30.

وی همچنین اضافه کرد: ما همیشه توصیه می کنیم موتورخانه ها خارج از ساختمان باشد و مخازن در جایی در زمین دفن شوند نه در زمین، اما متاسفانه در ساختمان های قدیمی این نکات رعایت نمی شود و در واقع موتورخانه ها نباید باشد. در کنار در تانک از شهروندان می‌خواهیم در چنین مواقعی به صحبت‌های فرماندهان آتش نشانی گوش دهند و هرگز از آسانسور استفاده نکنند و هرگز به آتش نشانی برای خروج یا ماندن در داخل ساختمان اعتماد نکنند.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر"، کلیک کنید.