طارمی؛ از کوچه‌های بوشهر تا قلب میلان/ آماده درخشش در «سن‌سیرو» – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه ، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پس از گذراندن تمام فصل در پورتو سرانجام از این تیم جدا شد و امروز چهارشنبه به باشگاه اینتر پیوست و قرارداد خود را برای یکی شدن با این تیم امضا کرد. چند لژیونر ایرانی که به یکی از تیم های مطرح دنیا رفتند.

آغاز فوتبال؛ از خیابان های بوشهر تا تیم ملی

طارمی فوتبال خود را از بوشهر شروع کرد و شاهین 4 سال در بوشهر بازی کرد ایرانزوان بوشهر حضور داشت. اما انتقال این بازیکن به تیم فوتبال پرسپولیس نقطه عطف بسیار مهمی در زندگی او بود و در 6 فصل حضور در پرسپولیس موفق شد در 87 بازی 45 گل در جمع بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه به ثمر برساند.

طارمی در زمان حضور در تیم پرسپولیس توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در 9 سال اخیر یکی از مهاجمان اصلی تیم ملی بوده و در 85 بازی ملی موفق به زدن 50 گل شده است. این بازیکن بوشهری 2 دوره جام جهانی در سال های 2018 و 2022 برای تیم ملی حضور داشته است.

طارمی; قلب میلان از مسیرهای بوشهر / آماده درخشش در سن سیرو

قطر به پرتغال

در فصل ۱۳۹۶ از پرسپولیس راهی غرافه قطر شد و یک سال بعد راهی قطر شد. ریه ها چه عالی پرتغال می پیوندد با طارمی در سال 2019 قرارداد او در 4 سالگی به عضویت تیم فوتبال پورتو درآمد و در اینجا بود که موفق شد خود را به عنوان یک مهاجم در سطح جهانی مطرح کند. او در اولین فصل حضورش در پورتو توانست سومین گلزن برتر پرتغال و بهترین پاسور فصل شود و روند گلزنی اش ادامه پیدا کند. او در لیگ قهرمانان اروپا دروازه یوونتوس را باز کرد و سپس با گلی که در دیدار مقابل چلسی به ثمر رساند، نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد و عنوان بهترین گل فصل 2021 لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.

او در دومین فصل حضورش در پرتغال قهرمان لیگ برتر و جام حذفی و عنوان قهرمانی شد موثرترین این بازیکن فصل را برد و با مجموع 37 گل در 51 بازی (با احتساب بازی های باشگاهی و ملی) چهارمین گلزن برتر اروپا در سال 2022 شد.

او بر اساس آرای بینندگان و خوانندگان روزنامه است.و jogo» Y همچنین پرتغال به عنوان بهترین بازیکن سال 2022 معرفی شد.

طارمی در مجموع 91 گل در 182 بازی برای پورتو در رقابت های مختلف به ثمر رساند و خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه معرفی کرد و در نهایت با پایان یافتن قراردادش با پورتو، به عنوان بازیکن آزاد باشگاه را ترک کرد و به حرفه خود ادامه داد. . ماجراجویی در سریال آ ایتالیا در تیم اینتر دنبال شد.

طارمی; قلب میلان از مسیرهای بوشهر / آماده درخشش در سن سیرو

حضور در قلب فوتبال ایتالیا

طارمی که قرار است در فصل 2023 به پورتو بپیوندد، یک سال با جدایی فاصله دارد. یا در نهایت، میلان قرار نبود این حرکت را انجام دهد تا او آخرین سال قراردادش با پورتو را در این باشگاه ببیند. اما این فصل در نهایت فصل موفقی نبود و انتقادات زیادی به این بازیکن وارد شد و او حتی مجبور شد در قسمت هایی از فصل روی نیمکت بنشیند.

طارمی پس از کش و قوس های فراوان امروز چهارشنبه 29 تیرماه در باشگاه اینتر حاضر شد تا پس از انجام معاینات پزشکی قرارداد خود را با این تیم به صورت رسمی امضا کند.

برخی طارمی را برگ برنده ای ارزشمند برای اینتر می دانند. او بازیکنی با پتانسیل گلزنی بالا است و اینتر موفق شد پورتو را بدون هیچ هزینه ای جذب کند. اما برخی دیگر از اینتر انتقاد کردند و سن این بازیکن را مهم ترین عامل مهم دانستند.

طارمی در طول دوران حرفه ای خود در این 6 باشگاه در مجموع 404 بازی انجام داد و 202 گل به ثمر رساند.

طارمی; قلب میلان از مسیرهای بوشهر / آماده درخشش در سن سیرو

افتخار پسر بوشهری در فوتبال ایران

طارمی در دوران حضور در پرسپولیس نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشت. او با پرسپولیس دو بار در فصل های 1394-1395 و 1395-1395 و یک بار در فصل 1393-1393 به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس دست یافت. همچنین او در سال 1395 موفق شد با پرسپولیس قهرمان سوپرجام ایران شود.

این مهاجم 31 ساله در پورتو نیز موفقیت های زیادی داشته است. او در فصل 2021-2021 با پورتو قهرمان لیگ برتر پرتغال شد و دو بار در فصل های 2020-21 و 2022-23 نایب قهرمان شد. همچنین طارمی در فصل‌های 2021–22، 2022–23 و 2023–24 موفق شد سه بار با پورتو قهرمان جام حذفی پرتغال شود. او همچنین قهرمان جام اتحادیه پرتغال در فصل 2022-23 شد و دو بار در سال های 2020 و 2022 قهرمان سوپرجام پرتغال شد.

طارمی در رده ملی در سال 2023 در تیم ملی ایران قهرمان مسابقات شد كافا و با زدن شش گل عنوان آقای گل مسابقات را از آن خود کرد. همچنین به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

او با به ثمر رساندن 8 گل بهترین گلزن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا است و دو بار در فصول 2014–2015 و 2015–2016 عنوان آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران را از آن خود کرد. طارمی همچنین دو بار به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد و در فصل 2013–2014 بهترین مهاجم لیگ انتخاب شد. او بهترین بازیکن سال 2019 است revav او با 18 گل به عنوان بهترین گلزن فصل 2019-2020 پرتغال شناخته شد. آغازگر لیگ پرتغال برد.

22 گل در فصل 2022-23 آغازگر لیگ بهترین پاسور پرتغال در فصل 2020–21 با 11 پاس گل آغازگر لیگ او در سال 2021 نیز به عنوان بهترین لژیونر آسیا انتخاب شد و نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا شد. او همچنین چندین بار به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر پرتغال انتخاب شد و در سال 2022 به عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال و بهترین گلزن آسیا در قاره اروپا انتخاب شد.

طارمی با بازی‌های فوق‌العاده‌اش توانست جایگاهی در فوتبال ایران و جهان پیدا کند و همچنان به عنوان یکی از بهترین مهاجمان در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. حالا این بازیکن را باید در هریدیا سن دید سیرو باید دید او چه عملکردی خواهد داشت و آیا می تواند در رقابت با مهاجمان ردیف اول اینتر، موقعیت ثابتی را برای خود رقم بزند؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طارمی؛ از کوچه‌های بوشهر تا قلب میلان/ آماده درخشش در «سن‌سیرو» – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طارمی؛ از کوچه‌های بوشهر تا قلب میلان/ آماده درخشش در «سن‌سیرو» – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.