زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

هنر مدرسه/کرمانشاه رئیس ستاد اربعین فرماندهی انتظامی کشور از آمادگی پلیس برای مدیریت سفر زائران اربعین به کربلا، معلی و عتبات عالیه خبر داد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده راه اندازی طرح سجاد در مرز است. خسروی، شلمچه و چذابه در مرز مهران در آن زمان به چهار ثانیه توقف زائران در چهار مرز کاهش می یابد.

سردار محمد شرفی 28 تیرماه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته و پایان ماموریت اربعین 1402، پلیس مقدمات عملیاتی و اجرایی خود را برای اربعین 1403 آغاز کرده است.

وی همچنین گفت: در این راستا با شناسایی آسیب ها و مشکلات سال های گذشته، آمار و برنامه ریزی های لازم برای رفع این مشکلات، تمامی اقدامات برای تردد ایمن و خوب زائران اربعین انجام شده است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی ها تلاش خواهیم کرد تا ماموریت اوربان امسال بهتر از سال های گذشته باشد و خوشبختانه تاکنون همه چیز طبق برنامه پیش رفته است.

شرفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که امسال ماموریت اوربان برای حل آن تلاش کرد روان سازی ترافیک بود و در تلاش هستیم تا گره های ترافیکی در جاده ها به ویژه نقاط منتهی به پایانه های مرزی را به طور کامل رفع کنیم.

وی ادامه داد: در این میان با همکاری سایر سازمان ها به ویژه مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای، زیرساخت های جاده ای بازنگری و بهینه سازی شده و معابر و سکوهای مختلفی برای تردد زائران و سکوها برای روان تردد در جاده ها آماده شده است.

شرفی تصریح کرد: برای مراسم اوربان امسال سعی شده خدمات گذرنامه گسترش یابد و گذرنامه زائران نیز برای حضور در مراسم علاوه بر تمدید گذرنامه های قبلی زائران صادر می شود.

رئیس قرارگاه فرازه شهری ادامه داد: شهروندان برای درخواست صدور گذرنامه زیارتی نیازی به حضور فیزیکی در مکان هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس پلاس 10 ندارند و متقاضیان می توانند درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

وی تصریح کرد: توافقات لازم با مقامات عراقی برای صدور گذرنامه برای زائران انجام شده و برای سفر هموطنان با این گذرنامه ها و ادای حج اربعین مشکلی وجود نخواهد داشت.

شرفی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که در ایام اربعین امسال و در ادامه اربعین سال گذشته اجرا می شود، معرفی سامانه سجاد در پایانه های مرزی خسروی، شلمچه و چجابا جنب پایانه مرزی مهران است که در آنجا نیز اجرا شد. سال گذشته

این مقام عالی رتبه انتظامی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه در چهار پایانه مرزی اعلام شده، زمان توقف هر زائر برای کنترل ویزا به چهار ثانیه کاهش می یابد و این موضوع می تواند اعزام زائران را تسریع کند.

وی گفت: خوشبختانه طرف عراقی همکاری بسیار خوبی با مقامات جمهوری اسلامی دارد و ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا از طریق مرزبانی فعالیت های دیپلماتیک خود را با مسئولان عراقی افزایش دهیم.

شرفی یادآور شد: تمامی کارشناسان مأموریت مشترک ایران و عراق در اربعین بررسی کرده اند و هر دو طرف آمادگی کامل برای انجام وظایف خود را دارند.

رئیس ستاد اربعین فرماندهی انتظامی کشور در ادامه به امکانات خوب ایجاد شده در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز مهران که از امکانات و ظرفیت خوبی برخوردار است، توصیه می کنیم زائران از پایانه خسروی استفاده کنند. ، برای سفر خود انتخاب کنید.

وی یادآور شد: تمامی امکانات و توانمندی های موجود در پایانه مهران نیز در خسروی مستقر است و تمامی مدیران و مسئولان استان کرمانشاه از دیرباز شرایط حمل و نقل آسان را برای زائران فراهم کرده اند.

شرفی در پایان از زحمات فرمانده حاجیان، فرماندهان و مدیران و پرسنل انتظامی استان کرمانشاه برای عملکرد بسیار خوب در مراسم اربعین سال گذشته تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که ماموریت امسال بهتر انجام شود. سال گذشته

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد"، کلیک کنید.