خبر مهم وزیر راه برای مستاجران/ متوسط سقف اجاره‌بها مشخص شد + نرخ جدید

خبر مهم وزیر راه برای مستاجران/ متوسط سقف اجاره‌بها مشخص شد + نرخ جدید

به گزارش هنر مدرسه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین سقف 25 درصدی اجاره بها در شورای عالی مسکن تصویب شد و بر اساس ماده 7 قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، دولت ناگزیر است. تحمیل تورم بالای 30 درصد نرخ افزایش اجاره بها را تعیین می کند. بر این اساس پیشنهادات شوراهای مسکن استان ها در خصوص این نرخ ها جمع آوری می شود که در این جلسه بررسی و تصویب می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ارقام طی روزهای آتی به استان ها ابلاغ می شود، افزود: امیدواریم با این تصمیم بازار اجاره بهتر تنظیم شود.

بذرپاش به دیگر مصوبه مهم هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: وام ساخت و ساز نهضت ملی مسکن که سال گذشته به 550 میلیون تومان رسید در جلسه امروز به 800 میلیون تومان برای هر واحد افزایش یافت.

وی این مصوبه را بسیار موثر دانست و گفت: این مصوبه می تواند در تامین اعتبار برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه های نهضت ملی مسکن موثر باشد و این مصوبه در حال طی مراحل تصویب در بانک مرکزی است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به یکی از بزرگترین گشایش ها اشاره و خاطرنشان کرد: امروز 66 هزار و 791 واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به 51 هزار و 740 متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم از آغاز فعالیت بیش از دو میلیون و 660 هزار واحد نهضت ملی مسکن که بیش از 560 هزار واحد آن در اختیار مردم قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: علاوه بر دو میلیون و 660 هزار واحد، 500 هزار واحد نیز در اختیار مردم قرار گرفته است. زمین های روستایی در چند روز آینده به مردم واگذار می شود.

بذرپاش در بخشی دیگر از سخنان خود به رشد تولید مسکن در سال گذشته اشاره کرد که رکورد 7.1 درصدی را به ثبت رساند و افزود: رشد تولید مسکن از منفی 7 درصد در سال 1400 به مثبت 7.1 درصد رسید. در سال 2018 سال 1402 فرا رسید.

223225

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر مهم وزیر راه برای مستاجران/ متوسط سقف اجاره‌بها مشخص شد + نرخ جدید" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر مهم وزیر راه برای مستاجران/ متوسط سقف اجاره‌بها مشخص شد + نرخ جدید"، کلیک کنید.