روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز عرفه روز دعا و نیایش، در بیان اهمیت اعیاد ماه ذیحجه اظهار کرد: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آیین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می کنند و به همدیگر هدیه می دهند.

وی روز عرفه را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرد و گفت: در روز عرفه، دل های بندگان الهی از شوق، خاضع شده و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و افزود: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار بوده و زمینه ساز آرامش روح و روان انسان است اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می سازد و از غیر او چشم می پوشد در واقع نوعی یگانه پرستی و دوری از شرک را تمرین می کند و وحدانیت و یکتاپرستی که شرط اول مسلمانی است را به منصه ظهور می رساند.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: بهترین و عمیق ترین دعایی که برای این روز از امامان (ع) به ما رسیده دعای عرفه امام حسین (ع) است که سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: دعای عرفه، مکتب تربیتی امام حسین علیه السلام است از این دعا می توان به جهان بینی و هستی شناسی ژرف امام حسین (ع) که به حماسه جاودانه عاشورا انجامید، پی برد و بخش والایی از شخصیت سیدالشهداء (ع) به ویژه شخصیت اخلاقی و عرفانی ایشان را شناخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برنامه های روز عرفه در مرکز استان و شهرستان های تابعه اشاره کرد و افزود: مراسم پرفیض دعای عرفه در شهر اردبیل امروز یکشنبه 27 خرداد ساعت 16 عصر در محل مصلی امام (ره) اردبیل و نیز جوار شهدای گمنام در منطقه گردشگری شورابیل و در شهرستان های تابعه نیز از ساعت 16 عصر در مساجد جامع شهرستان ها برگزار می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.