افزایش 400 درصدی داوطلبان هلال احمر در 2.5 سال/ جمع آوری 3000 میلیارد ریال کمک مردمی

افزایش 400 درصدی داوطلبان هلال احمر در 2.5 سال/ جمع آوری 3000 میلیارد ریال کمک مردمی

رییس امور داوطلبان هلال احمر از افزایش 400 درصدی جذب نیروی داوطلب بالای 35 سال جمعیت هلال احمر طی دو سال و نیم گذشته خبر داد.

به گزارش هنر مدرسه، وحید سلیمی در سیزدهمین گردهمایی مسیولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان ها و سازمان ها، اظهار کرد: حداکثر بهره مندی از سیاست های فرهنگی، گفتمانی و راهبردی متولیان امر نماینده ولی فقیه است. جمعیت هلال احمر پای ثابت سازماندهی داوطلبان در سیاست گذاری و برنامه ریزی ستاد، استان ها و رده ها و اصل مستمر است.

سلیمی شهید همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و شهدای خدمت گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» مشخص می شود که رسالت سازمان داوطلبانه نسبت به سال های گذشته. مردم برای جذب مشارکت سنگین تر از همیشه شده اند.

وی با اشاره به رییس جمهور شهید آیت الله رییسی در خصوص خدمت رسانی به جمعیت هلال احمر، یادآور شد: هلال احمر مظهر ارزشمند مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی است و این ویژگی های خاص توجه ویژه ای به این جمعیت دارد. ، هم طرح و هم عملکرد آن را دو چندان می کند.

سلیمی با بیان تاریخچه تشکیل سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر گفت: ارتقای سطح فرهنگ داوطلبانه در جامعه، تامین داوطلبان ماهر و متخصص در راستای اهداف و رسالت جمعیت هلال احمر با مشارکت مردمی. و فعالیت های بشردوستانه منطبق با ارزش های صلیب سرخ و هلال احمر از مهمترین ماموریت های سازمان های داوطلبانه است.

رییس سازمان داوطلبانه هلال احمر، جذب و هدایت کمک های نقدی و نقدی مردمی برای کمک به آسیب دیدگان حوادث و بلایای ملی و بین المللی، ارایه خدمات امدادی به نیازمندان و آسیب دیدگان و جذب و ساماندهی نیروی انسانی داوطلب و مشارکت مردمی از وظایف اصلی و وی تشکل های اصلی را برشمرد و گفت: طرح ها و کمپین های متعدد و متنوعی از سوی نهادهای داوطلبانه برای ارایه خدمات امدادی به نیازمندان و آسیب دیدگان از جمله پس انداز تجهیزات پزشکی، کاروان سلامت، هلال رحمت، طرح های معیشت و سلامت تعریف و راه اندازی شده است. او آکشارخا، سوا ورات، سفره مهربانی، مروج سلامت، حمایت طولانی مدت، ارمغان هنر مدرسه، یلدان، سلامت یار، و کمک های نقدی مفید برای بیماران نیازمند.

وی ادامه داد: اعلام فراخوان در هنگام بلایای طبیعی و حوادث از دیگر مسیولیت های سازمان داوطلبان است که برای جذب و هدایت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم، خیرین و حامیان برای کمک به آسیب دیدگان این گونه حوادث در هر دو حوزه محلی انجام می شود. و در سطح بین المللی.

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر در بخشی دیگر از سخنان خود گزارشی از عملکرد این سازمان از آذر ماه 1400 تا پایان اردیبهشت ماه ارایه کرد و گفت: در این مدت تعداد اعضا و داوطلبان جذب شده توسط این سازمان بالغ بر 35 نفر است. قدمت و زیرساخت نرم افزاری و «با تقویت سامانه هلال من» با رشد 404 درصدی به یک میلیون و 80 هزار نفر رسیده است.

سلیمی افزود: تشکل های جهادی، مردم نهاد و مردمی تا پایان فروردین ماه امسال 1400 تشکل بوده که این تعداد به 1316 تشکل با مسیولیت مستقیم و اصلی هلال احمر رسیده است 187 درصد و اکنون به 301 محله رسیده ایم.

وی در بحث آمار خدمات حمایتی و طرح های محرومیت زدایی سازمان های داوطلبانه برای جمعیت هدف نیازمند گفت: از ابتدای آذرماه 1400 تا پایان فروردین ماه سال جاری در مجموع 2 میلیون و 673 هزار و 893 نفر بهره مند شده اند. از خدمات طرح داوطلبانه محرومیت زدایی که برای مدت مشابه سه سال قبل 114 درصد افزایش نشان می دهد.

رییس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر کشورمان با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته 6 هزار و 100 طرح داوطلبانه غیر محروم به صورت مشترک با داوطلبان حقیقی و حقوقی اجرا شده است، افزود: در این زمینه یک میلیون و 915 هزار سبد معیشتی و سلامت انجام شده است. به خانواده های نیازمند پرداخت شد که باز هم نسبت به سه سال گذشته 111 درصد افزایش داشت.

به گفته سلیمی، در سه سال گذشته 98 هزار و 600 نفر از اقلام بانک سپرده تجهیزات پزشکی هلال احمر در سراسر کشور استفاده کرده اند و در این مدت 450 هزار نفر با اعزام 2 هزار و 455 کاروان سلامت از خدمات درمانی رایگان بهره مند شده اند.

رییس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح آبرسانی و ارتقای خدمت رسانی در مدت مذکور گفت: در این مدت یک هزار و 447 میلیارد ریال برای اجرای طرح هزینه شده است. کمپین آبرسانی و خدمات رسانی است و این رقم نسبت به سه سال قبل 524 درصد افزایش داشته است.

سلیمی با اشاره به اعزام مددکاران اجتماعی از مناطق کم برخوردار به موکب اربعین حسینی(ع) در قالب کاروان زایران عصر ظهور گفت: بر اساس این طرح تاکنون 15 هزار نفر به حرم اعزام شده اند. و منابع مالی آن از محل اعتبارات سازمانی تامین نشده است.

وی در پایان سخنان خود از کمک های نقدی جمع آوری شده توسط نهادهای داوطلبانه برای کمک به آسیب دیدگان حوادث ملی مانند زلزله خوی و سیل سیستان و بلوچستان و همچنین حوادث بین المللی مانند زلزله افغانستان و ترکیه صحبت کرد. کمک به مردم مظلوم سوریه و غزه: از طریق فراخوان های ملی و کمک های مردمی و خیرین و حامیان، 1130 میلیارد ریال برای رویدادهای داخلی و 1703 میلیارد ریال برای رویدادهای بین المللی جمع آوری شد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 400 درصدی داوطلبان هلال احمر در 2.5 سال/ جمع آوری 3000 میلیارد ریال کمک مردمی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 400 درصدی داوطلبان هلال احمر در 2.5 سال/ جمع آوری 3000 میلیارد ریال کمک مردمی"، کلیک کنید.