بایدهای رفع مشکلات ارزی و لجستیک تجارت شش میلیارد دلاری ایران و روسیه / رقم تجارت محصولات دانش بنیان مشخص نیست!

اقتصاد دانش و رییس جمهور آینده/4

لزوم حل مشکلات ارزی و لجستیکی تجارت 6 میلیارد دلاری ایران و روسیه مشخص نیست.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: میزان مبادلات تجاری دوجانبه ایران و روسیه نزدیک به 6 میلیارد دلار است که البته نمی توان مشخص کرد چه میزان از این تجارت دانش بنیان است. رییس آینده محصولات و خدمات مدعی است که صاحبان ایده باید با اعتماد و اعتماد بیشتری به خلاقیت و تولید فناوری بپردازند.

هادی تیقوش تابان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری هنر مدرسه، درباره تاثیر اجرای پروژه واقعی فرامرزی با روسیه و لزوم حل مشکلات تجاری این دو کشور با رییس جمهور جدید، اظهار کرد: گفت: موفقیت این طرح منوط به مقررات اجرایی بانک مرکزی است. تجارت دوجانبه ایران و روسیه البته نزدیک به 6 میلیارد دلار است و نمی توان مشخص کرد که چه میزان از این تجارت مربوط به کالاها و خدمات دانش بنیان است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: در حال حاضر ریال ایران در خارج از کشور در روسیه قابل استفاده است. یعنی اگر یک تاجر ایرانی کالایی را به روسیه صادر کند و روبل دریافت کند، می تواند آن را به بانک های منتخب روسیه در ایران تحویل دهد و در ازای آن ریال دریافت کند. البته نکته مهم در اینجا این است که مبلغی که باید محاسبه شود معادل ارزش سامانه نیما خواهد بود.

مشکل اختلاف قیمت سکه نیمایی و آزاد

وی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت ارز در بازار آزاد 15 تا 20 درصد نسبت به سامانه نیما متغیر است. این تفاوت قیمت این سوال را ایجاد می کند که اگر یک معامله گر 20 درصد از ارزش پول خود را از دست بدهد، چه سودی به دست می آورد. بنابراین اگر این سیستم نیم بها کار کند صادرکنندگان متحمل ضرر خواهند شد.

تیژوش ادامه داد: بانک مرکزی نباید تنها در سیاست های خود برای آسیب رساندن به تجار تجدید نظر کند، به نظر من باید معامله گرانی را که وسیله ورود ارز به کشور را فراهم می کنند، تشویق کند. ما نباید شرایطی ایجاد کنیم که تاجر برای پس گرفتن پول خود به سراغ وسایل عجیب و غریب یا مبادله مبادله ای برود.

تجارت شش میلیارد دلاری ایران و روسیه

اهمیت به روز رسانی سیاست های تجاری بانک

وی گفت: پروتکل بانک مرکزی نیاز به به روز رسانی دارد. همچنین باید در نظر داشت که برای بخش صادرات و واردات باید با دو رویکرد متفاوت سیاست گذاری کنیم. در دوره ریاست قبلی بانک مرکزی، اختلاف ارزش روبل در بازار آزاد و سامانه نیما حدود 5 درصد بوده است. این تفاوت های کوچک به راحتی قابل مبادله است.

تیزهوش ادامه داد: پس از افزایش ناگهانی قیمت ارز، مشکلات اختلاف قیمت بین بازار آزاد و سامانه نیما تشدید شد و منجر به ناکارآمدی در برخی سامانه ها شد. در حال حاضر روبل در بازار آزاد 655 تومان در حالی که در سامانه نیما 484 تومان قیمت گذاری شده است. این اختلاف حدود 200 تومانی باعث می شود تا معامله گران به جای استفاده از سامانه صرافی ریالی از خدمات صرافی در خارج از کشور استفاده کنند.

مسایل بانکی و لجستیک در تجارت با روسیه

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با تاکید بر مشکلات فراوان بانکی در تجارت 6 میلیارد دلاری ایران و روسیه گفت: یکی از مهمترین مشکلات تجارت ایران و روسیه مشکل حمل و نقل کالا است. باید به توسعه ناوگان توجه شود.” راه حل های حمل و نقل دریایی، جاده ای و ریلی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مقابل نیاز به نوسازی ناوگان دریایی وجود دارد. همچنین باید ترتیبی اتخاذ شود تا کشتی های رورو تهیه شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بایدهای رفع مشکلات ارزی و لجستیک تجارت شش میلیارد دلاری ایران و روسیه / رقم تجارت محصولات دانش بنیان مشخص نیست!" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بایدهای رفع مشکلات ارزی و لجستیک تجارت شش میلیارد دلاری ایران و روسیه / رقم تجارت محصولات دانش بنیان مشخص نیست!"، کلیک کنید.