ماجرای جابه جایی علی پروین با آمبولانس!

ماجرای جابه جایی علی پروین با آمبولانس!

هنر مدرسه:

پایان بازی لیگ برتر فوتبال ایران عصر شنبه گذشته همزمان با جشن قهرمانی پرسپولیس، فیلمی منتشر شد که با عنوان «کار جالب علی پروین» در رسانه ها بازتاب داشت. “

علی پروین فوتبالیست باسابقه تیم پرسپولیس، تردد در سطح شهر با استفاده از خودروی آمبولانس نه تنها جالب، بلکه غیرقانونی و شرم آور بود.

همانطور که برخی رسانه ها نوشته اند، به نظر می رسد این آمبولانس خصوصی و در اختیار باشگاه پرسپولیس است، اما حتی با این تصور، چنین اقدامی نه تنها غیرقانونی، بلکه غیراخلاقی و مخرب است، سال هاست که تلاش می کند اجازه دهد. خودروهای اورژانسی از راه برسند افرادی که به اهمیت دادن آنها واقف هستند آنها را بردارند و مسیر تردد این خودروها را مسدود نکنند. پیش از این رسانه ها از جابجایی برخی افراد تاثیرگذار با آمبولانس خبر داده بودند، حالا انتشار تصاویر واضح از علی پروین و همراهانش این باور را تقویت کرده است که آمبولانس فقط برای بیماران در دسترس نیست.

رییس اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: آمبولانسی که علی پروین و محمود خوردبین را منتقل کرده بود، آمبولانس شخصی بوده و غیرقانونی نیز هست و باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

ظفر میعادفر تاکید کرد: این روزها مشغول مراسم رحلت امام و بزرگداشت 15 خرداد هستیم اما در اسرع وقت با این شرکت آمبولانس خصوصی برخورد و نتیجه را به رسانه ها اعلام می کنیم.

در ادامه رییس اورژانس تهران نیز در پاسخ به این مشکل گفت: در خصوص تخلفات مربوط به آمبولانس های خصوصی طبق دستور دریافتی از مراجع بالاتر وزارتخانه در خصوص موسسات غیر 115 و بخش خصوصی اقدام می کنیم. آمبولانس در سال 1402

محمداسماعیل توکلی گفت: همکاران ما از اداره نظارت بر آمبولانس های غیر 115 به صورت شبانه روزی در تمامی معابر و مراکز آمبولانس های خصوصی و شرکت های تابعه و اماکن خصوصی که از آمبولانس استفاده می کنند حضور خواهند داشت و در صورت وجود هر کدام از مراکز نیازهای ما را در آن مراکز ارزیابی خواهند کرد. دستورالعمل های ما را نقض کند، برای لغو مجوز آنها به مرجع ذیصلاح ارسال می شود. شکایت اصلی از آمبولانس خصوصی مربوط به مبلغ دریافتی است، هر شهروندی می تواند این شکایت را در سامانه 190 ثبت کند و ما با جدیت به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که اکثر اقلامی که هزینه اضافی دریافت شده است، برگشت داده شده است.

سابقه بد آمبولانس های خصوصی
قبل از حادثه پلاسکو اعتماد برخی از مردم به آمبولانس مشخص نبود. برخی آژیرها را نادیده گرفتند و فکر کردند که این یک بازی برای عبور از تمام ترافیک خالی آمبولانس است. حادثه پلاسکو اما باور برخی افراد را نسبت به خودروهای اورژانس تغییر داده است. دیگر با صدای آمبولانس حواسشان پرت نمی شود.

در سال 2018، علی عبدالعلی، استاد دانشگاه، گفت: “برخی معلمان خصوصی با آمبولانس سفر می کنند. این معلمان کانکار هزینه آمبولانس خصوصی را می پردازند تا آنها را از کلاس اول به کلاس بعدی از طریق خطوط ویژه منتقل کنند.” برخی دیگر نیز بر این عقیده بودند. که نه تنها معلمان کانکور، بلکه افراد متمول دیگری مانند بازاریاب ها و سلبریتی ها نیز از آمبولانس های خصوصی برای تردد در سطح شهر استفاده می کنند در آن زمان یک شرکت آمبولانس خصوصی می گفت: نرخ هر سفر ساعتی 60 هزار تومان است. مریض است یا رییس شرکت فرقی نمی کند!

حمل و نقل افراد مشهور با آمبولانس
انتقال شخصیت ها و چهره ها با آمبولانس پیش از این نیز خبرساز شده بود، در سال 1388 برخی رسانه ها مصاحبه ای را به نقل از رییس مرکز اورژانس تهران منتشر کردند که در آن این مقام مسیول مدعی شد برخی از مسیولان از آمبولانس های بخش خصوصی استفاده می کنند. این خبر بلافاصله تکذیب شد و روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: خبر منتشر شده مبنی بر استفاده شخصی از آمبولانس های بخش خصوصی توسط برخی از مسیولان اصلی مرکز اورژانس تهران توسط برخی رسانه ها تکذیب شده است. هیچ تخلفی از سوی آمبولانس های خصوصی در تهران صورت نگرفته است و تنها یک مورد در سال گذشته رخ داد که بلافاصله مجوز آن آمبولانس خصوصی باطل شد.

رییس مرکز اورژانس تهران در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر استفاده شخصی از آمبولانس های اورژانس توسط برخی مسیولان وجود دارد، گفت: در اورژانس های دولتی هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. زیرا همه فعالیت ها از تماس مشتری تا پایان اورژانس رصد می شود، اما در بخش خصوصی ما چنین اتفاقی افتاد که بلافاصله با شرکت مربوطه برخورد شد و مجوز آنها لغو شد.

حال باید منتظر برخورد رییس اورژانس کشور با این آمبولانس خصوصی باشیم که البته نه علی پروین و نه باشگاه پرسپولیس هنوز پاسخی نداده اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای جابه جایی علی پروین با آمبولانس!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای جابه جایی علی پروین با آمبولانس!"، کلیک کنید.