6 دوپینگی جدید در ورزش ایران/پاورلیفتینگ در رقابت با کشتی پهلوانی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

6 دوپینگی جدید در ورزش ایران/پاورلیفتینگ در رقابت با کشتی پهلوانی - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، همزمان با سال جاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سال جاری وارد فرآیند کنترل دوپینگ ورزشکاران شد.

نمونه ای متشکل از 140 ورزشکار در 14 رشته

نمونه گیری از ورزشکاران رشته های مختلف بخش مهم و عمده این فرآیند است. بر این اساس 140 ورزشکار از 11 دسامبر (ابتدای سال) تا 12 می (زمان آخرین گزارش به روز شده نادو) مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفتند. این رقم شامل 105 ورزشکار در رده مردان و 35 ورزشکار در رده بانوان است.

فوتبال، کشتی، کشتی، دوچرخه سواری، والیبال، بسکتبال، تیراندازی، دو و میدانی، شنا، واترپلو، پاورلیفتینگ، پارا پاورلیفتینگ، ووشو و تکواندو 14 رشته ورزشی نمونه گیری شده در این مدت (140 نمونه) هستند.

6 نمونه مثبت جدید

تست های گرفته شده از ورزشکاران برای تجزیه و تحلیل و امتیازدهی به آزمایشگاه های قطر ارایه می شود. بر اساس نتایج اعلام شده از این آزمایشگاه، آزمایش 5 ورزشکار مثبت بوده است. علاوه بر این، یک ورزشکار نیز از شرکت در آزمون خودداری کرد. طبق قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) امسال و تا امروز 6 ورزشکار دوپینگی در ورزش ایران حضور دارند که با این محاسبه از انجام تست خودداری می کنند.

امسال در هر سه رشته دوپینگ وجود داشت

فرزاد شرقی هنر مدرسه قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور در گفت و گو با خبرنگار هنر مدرسه با تایید این آمار گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از تست های انجام شده در سال جاری، 2 تست کشتی مثبت شد. 2 تست پاورلیفتینگ و یک تست پارا پاورلیفتینگ مثبت اعلام شد.

وی تاکید کرد: یکی از ورزشکاران نیز با رد درخواست ماموران نادو برای بررسی، اقدام به فرار کرد که اهل پارالیفتینگ بود.

شارکی گفت: با احتساب این ورزشکار که دوپینگ بودن عملکردش تایید می شود، امسال 6 ورزشکار دوپینگ قطعی شده اند.

معاون دبیرکل نادو همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع 140 آزمون، نتایج حدود 50 آزمون مشخص نشده است و ارقام ارایه شده بر اساس تعداد امتحاناتی است که نتایج تجزیه و تحلیل آنها به طور رسمی توسط قطری ها اعلام شده است.

پاورلیفتینگ در رقابت با کشتی

به گزارش خبرنگار هنر مدرسه، کشتی که امسال دو ورزشکار دوپینگ داشته است، سال گذشته جزو رشته های دوپینگی در ورزش ایران بود.

پاورلیفتینگ سال گذشته در لیست دوپینگ نبود، اگرچه این رشته امسال و تاکنون سه ورزشکار دوپینگ داشته است (دو آزمایش دوپینگ را تایید و رد کردند).

همچنین به غیر از کشتی و پاورلیفتینگ، تست ورزشکاران دیگر رشته ها مثبت نشده است. بنابراین به نظر می رسد این دو رشته در دوپینگ و ایجاد این پدیده شوم با یکدیگر رقابت دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "6 دوپینگی جدید در ورزش ایران/پاورلیفتینگ در رقابت با کشتی پهلوانی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "6 دوپینگی جدید در ورزش ایران/پاورلیفتینگ در رقابت با کشتی پهلوانی – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.