آیت الله سبحانی از خدمات مرحوم آیت الله «واعظ طبسی» تجلیل کرد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

آیت الله سبحانی از خدمات مرحوم آیت الله «واعظ طبسی» تجلیل کرد - خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری هنر مدرسه، پیام آیت الله جعفر سبحانی بمناسبت نکوداشت شخصیت آیت الله حاج شیخ واعظ طبسی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال الله تعالی: «اِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا » (مریم/96).

از آیه مبارکه الهام می گیریم یک نوع پیوند محکم بین پدید آرندگان کارهای نیک و علاقه جامعه به آنان و به یک معنا ملازمه ای است بین ایمان و عمل صالح و شیفتگی مردم به آنان.

تجربه نشان داده که در میان قاطبه بشر پیامبران محبوب ترین انسان ها در جامعه هستند چون خود را فداء جامعه نموده و به تکامل آنها پرداخته اند. از انها بگذریم عالمان و دانشمندان که پیوسته با حرکت علمی نیازهای جامعه را برطرف کرده و کوشش نموده اند که انسان به حد کمال برسد آنان نیز محبوب ترین انسان ها هستند.

حرم علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه والثناء) قبله قلوب عاشقان ولایت است. و از روز نخست که جسد مبارکش در آن سرزمین به خاک سپرده شده است پیوسته مزار مومنان بوده.
ابن حبّان که از علمای اهل سنت و از دانشمندان رجالی آنهاست و در سال 381 درگذشته است می نویسد هر موقع برای من مشکلی پیش آمد به حرم شریف آن حضرت رفته با خواند یک 2 رکعت نماز و درخواست حاجت، حاجت من برآورده شده است.

اگر حضرتش از احترام خاصی برخوردار است خادمان آستان ولایت و در راس آنان متولیان مومن آن از حرمت و علاقه برخوردار می باشند.

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی (قدس سره) که تولیت آستان قدس رضوی را به دست حضرت امام (اعلی الله مقامه) گرفت شب و روز کوشش کرد که کاستی ها را برطرف کندو خلافکاریهای که در دوران قبل از انقلاب رخ داده بود برطرف سازد.

خدمات آن عزیز از دست رفته بیش از آن است که در این گفتار پیش آید ولی کسانی که آستان مقدس را قبل از انقلاب دیده و پس از آن ملاحظه کنند خواهند دید که خدمات تولیت محترم بسیار چشمگیر و ارزنده است. ایشان تنها به توسعه حرم و صحن ها و غیره نپرداخت بلکه حمایت مرحوم طبسی از حوزه علمیه خراسان علی الخصوص توجه به مسایل فرهنگی، خدمات عظیمی انجام داده که به گوشه ای از آنها اشاره می شود.

1. تجدید بنای کتابخانه آستان قدس رضوی.

2. تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی

3. تاسیس دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام

4. و ایجاد بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در جهت تحقیق در معارف اهل بیت علیهم السلام، که آثار گوناگون اسلامی را چاپ و نشر کرده و اساس «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته» پی ریزی شد که هم اکنون 50 جلد منتشر شده است.

اینجانب از این راه دور به کلیه دست اندرکاران که این یادبود را فراهم ساخته اند تبریک گفته و به روح پاک آن خادم صدیق آستان قدس درود می فرستم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیت الله سبحانی از خدمات مرحوم آیت الله «واعظ طبسی» تجلیل کرد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیت الله سبحانی از خدمات مرحوم آیت الله «واعظ طبسی» تجلیل کرد – خبرگزاری هنر مدرسه | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.