اتفاق تلخ برای داوری ایران در جام جهانی

اتفاق تلخ برای داوری ایران در جام جهانی

به گزارش خبرگزاری هنر مدرسه؛ چند روز پیش لیست اولیه داوران آسیایی جام جهانی 2026 اعلام شد که جز علیرضا فغنی نماینده ایران در آن حضور نداشت. بر اساس تصمیم کمیته داوران به نمایندگی از فدراسیون فوتبال استرالیا، فغنی نیز در این لیست قرار دارد.

مود فنادیفه که در جام ملت های آسیا حضور داشت، تنها داور ایرانی بود که در این لیست قرار گرفت اما به نظر می رسد عملکرد او در حدی نبود که بتواند در لیست حضور داشته باشد. با وجود اینکه نماینده ای از لیگ برتر ایران در این لیست وجود ندارد، اما کشورهایی مانند عمان، کویت و مالزی که در مقایسه با ایران چندان در فوتبال حضور ندارند، در لیست اولیه داوران حضور دارند.

این نشان می دهد که داوری در ایران در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته و نسل جدیدی که وارد لیگ برتر شده اند، مانند نسل های قبل موفق نبوده اند. البته بسیاری از داوران به دلیل نداشتن سیستم VAR در مسابقات لیگ برتر مجوز داوری با این فناوری را ندارند که بر جایگاه آنها تاثیر منفی گذاشته است. در حال حاضر تنها مود دوانی فر، حسن اکرمی، امیر اربرقی و مرتضی منصوریان دارای این مجوز هستند.

فدراسیون فوتبال ایران در سال های اخیر عملکرد بسیار ضعیفی در بحث داوری داشته و این موضوع تاثیر زیادی در لیگ برتر داشته است. از سوی دیگر زمانی که مشخص شد داوران ایرانی فرصت چندانی در عرصه بین المللی ندارند، نام فغنی از لیست ایران خط خورد تا فوتبال ایران تنها نماینده خود را از دست بدهد.

258 258

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتفاق تلخ برای داوری ایران در جام جهانی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتفاق تلخ برای داوری ایران در جام جهانی"، کلیک کنید.