زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

زلزله آرادان، توصیه رئیس جمهور درباره هوش مصنوعی، برگزاری نشست سران کشورها، سفر فرمانده سنتکام به تل آویو، ادعای دیرهنگام مکرون، ادامه پرداخت سود سهام عدالت، کنترل آتش سوزی گاز ایستگاه تهران تصادف در خط مترو و قهرمانی مدعیان لیگ برتر حواشی عصر 23 هنر مدرسه بود خبر مهم هنر مدرسه.

به گزارش هنر مدرسه، شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه اخباری در حوزه های مختلف منتشر شد که در ادامه می توانید آن ها را مرور کنید:

پزشکان بر لزوم پرهیز از حواس پرتی و موازی کاری در هوش مصنوعی تاکید دارند

سیاسی:

دکتر مسعود مجیکیان شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از دست اندرکاران حوزه هوش مصنوعی با بیان اینکه استفاده بهینه از توانمندی ها و کارکردهای این پدیده جدید بویژه در حوزه حاکمیت ملی، بهداشت و سلامت، کشاورزی و مواد غذایی و… آموزش، امنیت و دفاع، کشور را می‌دانست و می‌توانست به توسعه آن سرعت ببخشد. برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در این مورد.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از فعالیت های پراکنده و موازی و فعالیت های غیرمتمرکز در حوزه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر حمایت از توسعه این پدیده جدید، با هماهنگی نهادهای ذیربط از پراکندگی کارها جلوگیری می کند. و همچنین مشارکت فعالی در هدر دادن فرصت ها و سرمایه ها در این زمینه صورت خواهد گرفت.

جلسه سران قوا برگزار شد

نشست سران کشورها امشب برگزار شد.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

نشست مشترک روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه به ریاست رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.

مکرون خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شد

جهان:

رئیس جمهور فرانسه در آستانه سالگرد آغاز جنگ غزه از رژیم صهیونیستی خواست ارسال سلاح برای ادامه حملات خود به غزه را متوقف کند.

امانوئل مکرون روز شنبه خواستار توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی متهم به نسل کشی در غزه شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مکرون در مصاحبه با فرانس اینتر گفت: من معتقدم که از امروز اولویت بازگشت به یک توافق سیاسی و توقف ارسال سلاح برای انجام عملیات نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها اسلحه نمی دهد. اولویت در حال حاضر اجتناب از تنش است.

تل آویو میزبان فرمانده سنتکام است

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه برای دیدار با مقامات نظامی دولت وارد فلسطین اشغالی شد.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد که همزمان با تهدید اسرائیل علیه ایران، «مایکل کورلا» فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا «سنتکام» روز شنبه وارد تل آویو شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ژنرال مایکل کورلا قرار است هماهنگی های لازم را با مقامات اسرائیلی در خصوص واکنش به حملات موشکی اخیر ایران به اراضی اشغالی انجام دهد.

نتانیاهو: به ایران پاسخ خواهیم داد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شنبه شب در سخنرانی خود با اشاره به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی و هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیل، اذعان کرد که اسرائیل بزرگترین حمله تاریخ را انجام داده است.

او بدون اشاره به جنایات کابینه اش در فلسطین و لبنان و نسل کشی و کشتار هزاران نفر، مدعی است: اسرائیل پس از حمله ایران حق دفاع از خود را دارد.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود علیه ایران گفت: ما هدف بزرگترین حمله تاریخ بودیم و هیچ کشوری نمی تواند آن را بپذیرد پس پاسخ خواهیم داد.

وی ایران را حامی اصلی هرگونه حمله به اسرائیل دانست و گفت: ایران دو بار صدها موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرده است و ما پاسخی نخواهیم داد.

تداوم پرداخت سود سهام عدالت

اقتصادی:

حجت الله سعیدی، رئیس سازمان بورس درباره پرداخت سود سهام عدالت از سوی دادگاه گفت: واریز سود سهام عدالت طبق برنامه انجام می شود. آنچه مهم است محاسبه سهم عدالت و صحبت با مرکز و مجمع و نهادهای سرمایه گذاری استانی است که در حال رفع مشکلات و چالش های آنها هستیم تا مجمع آنها برگزار شود و سود واقعی آنها محاسبه و پرداخت شود.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

وی درباره عدم پرداخت سود سهام برخی از شرکت‌های سهامی مثل مپنا، گفت: شرکت‌هایی که معمولا سهامداران در آن‌ها سود سهام خود را پرداخت می‌کنند و برخی شرکت‌های باقی مانده هستند که به زودی سود خود را پرداخت خواهند کرد.

آتش سوزی پمپ بنزین آزادی خاموش شد

آتش سوزی موتورسیکلت در پمپ بنزین میدان آزادی بدون هیچ آسیبی به تجهیزات پمپ کنترل شد.

رضا نواز سخنگوی اتحادیه جایگاه داران گفت: علت آتش سوزی پمپ بنزین میدان آزادی گرم شدن بیش از حد موتور یک دستگاه موتورسیکلت بوده و اکنون آتش کنترل شده و اتفاق خاصی در جایگاه رخ نداده است و هیچ آسیبی به مردم و جایگاه وارد نشده است. .

وی در ادامه گفت: تمام اقدامات پس از این حادثه انجام شده و اکنون مشکلی وجود ندارد. اکنون وضعیت پمپ بنزین عادی است و هیچ آسیبی به افراد و تجهیزات پمپ بنزین وارد نشده است.

ورود غیرمجاز به منطقه ریلی مترو

اجتماعی:

عصر امروز حرکت قطارهای خط 4 مترو تهران به دلیل ورود غیرمجاز مسافر مرد به محدوده ریلی سکوی جنوبی ایستگاه دروازه شمیران با اختلال مواجه شد.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: عصر روز 23 مهرماه 1403 حدود ساعت 19:24، سرویس دهی خط 4 مترو تهران به دلیل ورود غیرمجاز دچار اختلال شد. فردی در محدوده راه آهن ایستگاه دروازه شمیران. پس از انتقال این مرد به مرکز درمانی، خدمات رسانی در خط مذکور از سر گرفته شد.

نارضایتی سردار رادان از خودروی سمند

فرمانده انتظامی کشور بر تغییر تجهیزات این نیرو تاکید کرد.

سردار رادان در خصوص مبارزه این نیرو با تروریست ها گفت: ما به مردم ثابت کرده ایم که در عرصه امنیت جان خود را فدا کرده ایم. ما نه تنها در مبارزه با تروریسم، بلکه در تمام عرصه‌های مأموریت‌ها مانند بزرگراه‌ها، مبارزه با مواد مخدر، بازدارندگی، حتی تیراندازی به خودروها برای توقف و بازرسی و مقابله به شهادت رسیده‌ایم. امنیت به راحتی به دست نمی آید. مرزها و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی که تحت تاثیر مرز قرار می گیرد بحث حاکمیت پلیسی از جمله حضور، گشت و … است که بحث بررسی ابزارها را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: معتقدم با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را تعقیب کرد و در عملیات ضد تروریستی شرکت کرد. باید تعدادی تجهیزات را عوض کنیم. ناگفته نماند که ما صدها درگیری با افراد شرور داریم که ماموران ما می توانند با این ابزار کوچک آنها را از بین ببرند. در حال حاضر با توجه به وضعیت کشورهای همسایه شرقی، بحمدالله شاهد امنیت ایجاد شده با خون همکاران در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

82 کشور برای بردن جایزه اسکار با هم رقابت می کنند

فرهنگی:

آخرین مهلت کشورها برای ارسال فیلم در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2025 به پایان رسیده است و 82 کشور تاکنون فیلم‌های منتخب خود را شناسایی کرده‌اند.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

تاکنون 82 کشور فیلم های خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی انتخاب کرده اند و بدیهی است که فیلم اسپانیایی زبان «امیلیا پرز» کارگردان فرانسوی ژاک اودیار، شانس اول و اولیه این بخش محسوب می شود. این فیلم درباره یک قاچاقچی مکزیکی است که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار می گیرد. این فیلم که توسط نتفلیکس در سینماهای آمریکا اکران شده است، شانس بالایی برای نامزدی در بخش بهترین فیلم دارد.

«املیا پرز» برای اولین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و توانست جایزه هیئت داوران و جایزه بازیگر زن را برای گروه بازیگران خود از آن خود کند.

هدایت موقت سپاهان در لیگ برتر

ورزش:

در هفته هفتم لیگ برتر نیز 3 دیدار روز شنبه در جریان است. پرسپولیس در اولین دیدار امروز با برد دقایق پایانی مقابل چادرملو 14 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان موقتا در صدر جدول رده بندی قرار گرفت اما سپاهان در بازی های باقی مانده نیز استقلال خوزستان را شکست داد. نتایج مشابه 1-0 به 16 امتیاز می رسد و از پرسپولیس به صدر جدول رده بندی باز می گردد.

زلزله نزدیک تهران / هماهنگی سنتکام با اسرائیل / ناراضی رادان از تجهیزات پلیس

البته برتری سپاهان موقتی است و تراکتورسازی در صورت پیروزی در بازی فردا مقابل فولاد با 16 امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار می گیرد.

استقلال که در اولین بازی خود بدون نکونام با هدایت سهراب بختیاری زاده به مصاف هم رفت، در آخرین بازی امشب با نتیجه دو بر یک مغلوب قعر جدول شد.

زلزله در آرادان

استان:

زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر آرادان در حوالی سمنان را لرزاند.

به گزارش سایت مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه امشب شنبه ۲۳ مهرماه زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر آرادان در استان سمنان را لرزاند. برخی از شهروندان اعلام کردند این زمین لرزه در مناطقی از شرق استان تهران نیز احساس شد.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی"، کلیک کنید.