روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی

روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ از مراجع قضایی خواست نسبت به بررسی فعالیت اپلیکیشن های مبتنی بر آگهی برای رفع فعالیت کلاهبرداران اقدام کنند.

سرهنگ سعید راستی در گفت وگو با هنر مدرسه. وی با اشاره به روش های جدید کلاهبرداری گفت: متاسفانه شاهد هستیم عده ای سودجو به بهانه های مختلف جوانان را فریب می دهند و تمام پول را از جیب خود و خانواده خالی می کنند.

وی افزود: این کلاهبرداران جوانان را فریب می دهند که با مطالعه چند کتاب و جزوه انگیزشی و دیدن کلیپ های اساتید مختلف منطقه می توانند درآمد دلاری کسب کنند و برای این منظور قرار نیست زحمت بکشند. در واقع این افراد ادعا می کنند که تحصیل تنها راه کسب درآمد خوب نیست و می توانید از راه های غیرعادی به آن هدف برسید و ثروتمند شوید.

راستی ادامه می دهد: این افراد به قدری حرفه ای هستند که به راحتی می توانند جوانان را فریب دهند و حتی در مواردی دیده شده که والدین نیز مورد کلاهبرداری این افراد قرار می گیرند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: به عنوان مثال هفته گذشته موردی داشتیم که 100 نفر مورد کلاهبرداری این کلاهبرداران قرار گرفتند و هر کدام 30 تا 200 میلیون تومان به این کلاهبرداران پول دادند تا درآمد زیادی داشته باشند بدون اینکه درآمد داشته باشند. هر مشکلی پیدا کنید شغل رویایی خود را اگرچه همه این موارد کلاهبرداری است و در نتیجه پولی به جیب جوانان نمی رود.

وی گفت: بررسی های ما نشان داده است که این کلاهبرداران معمولاً در نرم افزارهای مبتنی بر آگهی مانند Deaver و Sipur آگهی هایی را با عنوان شغل و کاریابی منتشر می کنند که هیچ شغلی وجود ندارد و همه این مراحل کلاهبرداری است و به همین دلیل ما داریم. از مقامات قضایی درخواست کرد تا آگهی‌های خود را در فضای مجازی منتشر کنند و ابتدا صلاحیت این افراد و کسب‌وکارها را بررسی کنند و سپس صحت اسناد را از این بسترها منتشر کنند.

راستی با گلایه از اینکه تعداد موارد خیانت به دیگران کم نیست، گفت: پس مشخص است که باید این موارد را به جامعه آموزش داد. یعنی به جوانان بیاموزیم که فقط با تلاش و کوشش می توان به شغل خوب و زندگی عالی دست یافت و در این زمینه نمی توان به وعده های دروغین مردم توجه کرد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: باید با روش های مختلف از جمله رسانه های دیداری و شنیداری یا فضای مجازی این موارد را به مردم آموزش داد و در واقع مردم سواد رسانه ای خود را افزایش دهند تا درگیر این موارد نشوند. وی افزود: خانواده ها نیز باید مراقب باشند فرزندانشان با چه کسانی معاشرت می کنند و نگذارند فرزندان کم تجربه آنها فریب کلاهبرداران را بخورند.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی"، کلیک کنید.