تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست

تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا گفت: تعیین قیمت گواهینامه موتورسیکلت در صلاحیت پلیس نیست.

به گزارش هنر مدرسه، چندی پیش برخی رسانه ها از افزایش 300 درصدی هزینه های اخذ گواهینامه موتور سیکلت خبر دادند و گفته شد پلیس در این مورد سکوت کرده است و این بار به گفته رئیس راهنمایی و رانندگی فرازا. مرکز صدور مجوز پلیس، قیمت گذاری گواهینامه موتور سیکلت در دست پلیس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد در گفت و گو با هنر مدرسه. وی در این خصوص گفت: لازم به ذکر است تعیین هزینه آموزش رانندگی برای اخذ گواهینامه بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی نیست و آیین نامه اجرایی آموزشگاه های رانندگی بر اساس ابلاغیه وزارتخانه تعیین می شود. صنعت، معدن و تجارت هر استان. بنابراین پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ ربطی به این موضوع ندارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح اخذ گواهینامه آسان موتور سیکلت گفت: از چند روز پیش پلیس راهور فراجا طرحی با عنوان صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرا کرد. این طرح حرف کسانی بود که موتورسیکلت دارند. اما گواهینامه موتور سیکلت ندارند، می توانند در یک روز گواهینامه بگیرند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا ادامه داد: این طرح تنها شامل افرادی می شود که یا موتورسیکلت دارند یا به نام والدین خود موتورسیکلت دارند.

کرمی اسد گفت: طبق آمار حدود 6 میلیون نفر غیرمجاز در کشور بدون گواهینامه موتورسیکلت تردد می کنند و این طرح برای بسیج این دسته از کاربران ترافیکی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با نحوه عادی گرفتن گواهینامه متفاوت است، افزود: در روش عادی گواهینامه، فرد باید در مدرسه ثبت نام کند و پس از گذراندن کلاس آموزشی و قبولی در آیین نامه و آزمون های شهرستانی. . و در صورت قبولی در معاینه پزشکی، پس از دو تا سه ماه، حدود سه میلیون روپیه گواهینامه موتور سیکلت می گیرد. در طرح جدید همه این اتفاقات در یک روز انجام می شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا گفت: در این طرح متقاضی به درگاه اینترنتی به نام «آموزشگاه موتور سواری ایرانیان» مراجعه و پس از ثبت نام و احراز هویت (به شرط داشتن موتورسیکلت) وارد فرآیند می شود.

کرمی اسد در خصوص هزینه این روش برای اخذ گواهینامه موتور سیکلت گفت: هزینه اخذ شده در این طرح بسیار کمتر از مدارس عادی است. حدود 85 درصد از قسمت اول این مبلغ برای بدهی عمومی است. همچنین هزینه های باقی مانده برای ویزیت پزشک، هزینه پست، آموزش، آمادگی جسمانی و غیره می باشد.

وی افزود: متقاضی پس از پرداخت هزینه، نوبت اینترنتی می گیرد و در همان روز در مدرسه حضور می یابد. در یک روز هر دو آزمایش انجام می شود و پزشک مراجعه می کند. اگر متقاضی بتواند این دو مرحله را طی کند؛ او می تواند تمام مراحل را انجام دهد و گواهینامه موتور خود را در یک روز بگیرد.

رئیس مرکز صدور مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا ادامه داد: اگر فردی نتواند در آزمون قبول شود می تواند نوبت دیگری بگیرد و دوباره مراجعه کند.

کارگر اسعد گفت: لازم به ذکر است که پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ نقشی در افزایش تعرفه گواهینامه ندارد. دوم اینکه این مبلغ گفته شده 300 درصد افزایش و یک سوم هزینه مدارس عادی است و در کل این طرح برای اکثر افراد مقرون به صرفه است.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعیین هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت بر عهده پلیس نیست"، کلیک کنید.