فیلم/ قدیمی‌ترین مدرسه دنیا در اصفهان

فیلم/ قدیمی‌ترین مدرسه دنیا در اصفهان

هنر مدرسه:

قدیمی ترین مدرسه ایران بیش از هزار سال قدمت دارد. «مدرس بن سینا» در خیابان ابن سینا در محله دردشت اصفهان که به گفته برخی از مورخان قدیمی ترین دانشکده پزشکی جهان است و گفته می شود در زمان آل بویه و سال های آخر ابوی ساخته شده است. علی سینا. زندگی در اصفهان و بقایای آن پس از هزار سال امروز باقی مانده است.

طبق اسناد این مدرسه قدیمی ترین دبیرستان باقی مانده در ایران به شمار می رود. اگرچه تاریخ دقیق تأسیس سنت دانشگاهی طب در اصفهان مشخص نیست، اما این بنا و قدیمی ترین اسناد باقی مانده از گذشته نشان می دهد که از سال 1025 مدرسه پزشکی اصفهان به نام تدریس می شود. مدرس ابن سینا.

می گویند ابن سینا هر روز صبح بعد از اذان در این مکان تدریس می کرد و اساتید دیگری مانند ابوعبید جوزانی نیز در این مکان تدریس می کردند. طبق برخی روایات، مدرسه ابن سینا محل دفن ابن سینا نیز هست.

مدرسه ابن سینا متعلق به دوره آل بویه است و در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۱۵۵۵ به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده است. سخنگوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه از مجموعه عظیم ابن سینا چیز زیادی باقی نمانده است، به همشهری گفت: آنچه از این مدرسه باقی مانده یک مقبره است. به گفته شهرام امیری، این بقعه بین 50 تا 70 متر است که گفته می شود بخشی از مکتب بزرگ ابن سینا است.

وی با اشاره به اینکه اسناد و مدارک نشان می دهد که ابن سینا سال ها یا در اواخر عمر خود در اصفهان زندگی می کرده است، تصریح کرد: بنابر قرائن و قرائن، ابن سینا در همان محدوده خیابان ابن سینا و در یکی از محله های قدیمی زندگی می کرده است. . و تدریس کرد.

این کارشناس با ابراز تاسف از گم شدن مکتب تاکید کرد: مکتب ابن سینا در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت و در سال های گذشته درباره احیای این مکتب صحبت شد و در آثار ملی قرار گرفت. کار مرمت و بازسازی آن انجام شد، اما در طول سالیان متمادی، دیوارهای این مدرسه نیز تخریب شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلم/ قدیمی‌ترین مدرسه دنیا در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلم/ قدیمی‌ترین مدرسه دنیا در اصفهان"، کلیک کنید.