طوفانِ ژاپن، درخت ۳۰۰۰ ساله را سرنگون کرد

طوفانِ ژاپن، درخت ۳۰۰۰ ساله را سرنگون کرد

راهنمایان تورهای محلی روز گذشته (سه شنبه) گزارش دادند که یک درخت سرو 3000 ساله در جزیره یاکوشیما در جنوب غربی ژاپن به دلیل وزش باد شدید ناشی از طوفان اخیر سقوط کرد.

به گزارش هنر مدرسه، این درخت 26 متری و نمادین که اهالی آن را “یاوی سوگی” با قطر تنه حدود هشت متر نامیده اند، یکی از جاذبه های گردشگری منطقه بود و تورلیدرها متوجه شدند که درخت سرو به احتمال زیاد توسط طوفان در روز شنبه واژگون شد.

طبق اعلام رصدخانه آب و هوای محلی، آخرین طوفان به نام «سانسان» یا «شانشان» بین 27 تا 29 آگوست با سرعت 168 کیلومتر در ساعت به این جزیره نزدیک شد.

به گزارش کیودو نیوز، جزیره یاکوشیما که به دلیل داشتن درختان سرو بیش از 1000 ساله «یاکوسوگی» معروف است، در سال 1993 توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از میراث طبیعی جهان معرفی شد.

سرو یا سرو نام درختانی از خانواده مخروطیان است که شباهت زیادی به کاج دارند، اما بسیار قوی تر و بلندتر از کاج هستند و بیش از 3000 سال عمر می کنند. شاخه های یک درخت سرو امتداد یافته، ردیف می شوند و به دور یکدیگر می پیچند.

سدروس بومی کوه های غربی هیمالیا و منطقه مدیترانه است. شاخه های این درختان کشیده و برگ هایشان شبیه سوزن کاج است. چوب این درختان سفید و ضخیم است و در برخی گونه ها چوب کمی قرمز است. مخروط های این درخت نیز مانند کاج است.

پایان خبر هنر مدرسه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طوفانِ ژاپن، درخت ۳۰۰۰ ساله را سرنگون کرد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طوفانِ ژاپن، درخت ۳۰۰۰ ساله را سرنگون کرد"، کلیک کنید.