سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!

سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!

هنر مدرسه:

این ظرف نقره ای ستاره گنجینه گالووی است. این گنجینه غنی‌ترین مجموعه آثار باستانی عصر وایکینگ است که در بریتانیا و ایرلند کشف شد و در واقع در سال 900 پس از میلاد دفن شد و در مکانی در اسکاتلند کشف شد. اکنون نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که منشاء این ظرف نقره ای به غرب آسیا برمی گردد و حدود 1000 سال پیش نیمی از جهان را طی کرده تا به اسکاتلند برسد.

به گزارش «گاردین»، یک دهه پیش این شی از قطعه زمینی در اسکاتلند زمانی که دور منسوجات باستانی پیچیده شده بود، خارج شد که پدیده ای بسیار نادر است. سطح این جسم تنها از طریق اسکن اشعه ایکس قابل مشاهده بود. از آن زمان، منسوجات تا حدی از ظرف برداشته شده و در جای دیگری ذخیره می‌شوند، و ظرف با لیزر تمیز می‌شود تا خوردگی سبز از بیشتر سطح نقره‌ای آن حذف شود و به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی های بیشتر برای اولین بار طرح های تاج شکل، محراب های آتش و جزئیات حیوانات از جمله پلنگ و ببر را نشان داد.

تصاویر روی این ظرف به مفهوم «مجدیسنا»، مراسمی از دوران امپراتوری ساسانی اشاره دارد. همچنین نتایج بررسی های علمی نشان می دهد که نقره به کار رفته در این غذا از معدنی واقع در ایران استخراج شده است.

این مجموعه از اشیاء تاریخی در سال 2014 با استفاده از فلزیاب در اسکاتلند کشف شد. این گنجینه که یکی از مهم ترین یافته های باستان شناسی بریتانیا به حساب می آید، حاوی بیش از 5 کیلوگرم نقره، طلا و مواد دیگر است و شامل اشیایی از صلیب تا سنجاق می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرنخی از ایران در گنجینه وایکینگ‌ها!"، کلیک کنید.